Armatec säljer nu elektriska manöverdon från BERNARD CONTROLS i hela Norden.

Bernard Controls och Armatec har ett långt framgångrikt samarbete sedan mer än 30 år i Danmark. Detta är grunden till att båda företagen beslutat att utöka samarbetet. I Finland har Armatec förvärvat Bernard Controls verksamhet från Tallberg Tech Oy som också har haft mycket lång erfarenhet av Bernard Controls. Erfarna medarbetare från Tallberg Tech har från 1:a juli flyttat över till Armatec Oy.

Armatec i Sverige och Norge startar samtidigt upp med de nya manöverdonen från Bernard Controls och tillsammans med Danmark och Finland är Armateckoncernen från den 1 juli 2013 exklusiva distributörer av elektriska manöverdon från Bernard Controls i Norden.

De elektriska manöverdonen från Bernard Controls finns i två serier. First Line som omfattar manöverdon upp till 10 000 Nm för främst 90° manövrering och Premium Line som omfattar flervarvs manöverdon upp till 20 000 Nm. Bernards Controls manöverdon hör till marknadsledarna inom Processindustrin, Oil & Gas, Fjärrvärme och VA. Bernards Controls huvudkontor finns i Paris, tillverkningen sker i Frankrike och Kina.

Armatec som ingår i Ernströmgruppen kommer nu att tillsammans med Bernard Controls fortsätta vidare-utveckla produkterna de kommande åren och nya smarta lösningar för manöverdon kommer att lanseras. Bernard Controls produkter kommer under hösten succesivt att finnas tillgängliga på vårt lager och hemsida.

Marknadschef – Marketing Manager
Armatec AB Box 9047, SE-400 91 Gothenburg