Låt oss presentera vår nya distrikssäljare på AT/Grabber

Vi har glädjen att berätta att i maj tillträder Mattias Edin, vår nya distriktssäljare för norra Sverige. Mattias kommer närmast från K-rauta där han under sex år jobbat på avdelningarna Logistik, Bygg och Järn & Verktyg.

Mattias kommer fokusera på att utveckla och fördjupa relationerna med återförsäljarna på distriktet inom våra affärsområden Skruv & Infästning, Grund & Armering samt väggprodukter.

Mattias kan ni från och med 15/5 nå på:
maed@thuresson.se

Viljekraften som gav bestående kvalitet

Arne Thuresson var pojken som på 30-talet började leva efter mottot att ingenting var omöjligt.
Det var just hans idésprudlande sinne och beslutsamhet som blev grunden till framgången av Arne Thuresson Byggmaterial, som han tillsammans med sina 5 barn, startade 1974.

Arne Thuresson Byggmaterial blev även det stora startskottet för Grabber, skruven som blivit omtalad för dess unika egenskaper och kvalité.

Arne blev på 70-talet kontaktad av Grabbers grundare i USA, ett samtal som visade sig bli en lång och givande relation. John Geyer kom till Sverige och visade upp en gipsskruv med dubbelgänga, dubbelhuvud och sylvass spets. Arne höll upp skruven och sa på knackig engelska. ” Om du lovar mig att alla skruvar håller samma kvalité som den här så lovar jag att sälja 25 miljoner skruv första året”.

Sagt och gjort. Arne sålde 40 miljoner skruv det första året och Arne Thuresson Byggmaterial blev därmed generalagent för Grabber i Europa.

Idag används cirka 15 Grabberskruvar per sekund i Sverige och med sin patenterade dubbelgänga och sylvassa spets är Grabber idag ledande inom kvalité och utveckling.
Arne som nu närmar sig 90 år gör fortfarande besök på företaget för att se till att skruven möter samma värde som han själv en gång i tiden efterlyste.

Arne Thuresson byggmaterial är specialinriktade på tre affärsområden. Skruv & infästning, vägg och grund. Vår spetskompetens inom varje affärsområde med säljstöd och teknisk information, garanterar att rätt material och den smartaste konstruktionen erbjuds. Vi jobbar mot att du som kund alltid ska få den bästa service med bland annat utbildning, rådgivning och konstruktionslösningar.

Vår vision är att vi alltid vill utveckla den erfarenhet och kännedom vi har om våra produkter och ständigt sikta mot nya vassare möjligheter.

Mikael Egidéus

Presskontakt Marknadschef Reklam, Design, Web, Annonser, Mässor +46 (0) 8 761 74 40