Aronsborg tävlar på TUR-mässan - Inspirerande mötesmiljöer 2009

Aronsborgs Konferenshotell är ett av åtta nominerade bidrag i tävlingen "Inspirerande Mötesmiljöer 2009" som arrangeras av Avisita Travel.
Tävlingen avgörs på TUR-mässan i Göteborg 20 mars. En jury bestående av personer med olika erfarenheter från besöksnäringen kommer att utse en vinnare. Besökarna på mässan får också möjlighet att rösta fram sin favorit bland de nominerade.

Aronsborg bidrar med sin Event Court som invigdes i höstas. Intresset är stort, speciellt för aktiviteter kring matlagning, choklad och musik.

Vd Johan Svensson är hoppfull inför framtiden;

- För första gången i Aronsborgs historia har vi byggt en lokal där vi inte har utgått från konferenser i första hand utan från events, upplevelser, matlagning och underhållning. Vi har velat skapa en unik miljö där vi ger gästerna möjlighet att kunna förändra och anpassa upplevelsen helt efter egna önskemål. Flexibiliteten och det faktum att man kan genomföra ett event i flera steg, i olika lokaler och för större grupper är unikt. Event Courten är ett rum där människor kan mötas och dela sina intressen. Vi skall kittla gästens alla sinnen och rummet är byggt för att stötta och maximera den känsla och upplevelse man vill uppnå.

Möjligheterna är nästintill oändliga i Event Courten med en mängd smarta funktioner och avancerad teknik gömt i golv, väggar och tak. 2 utfällbara läktare (112 personer), en flexibel scen (höj- och sänkbar) för underhållning, flera möbleringsalternativ (max 270 personer) och mobila köksöar för matlagningsaktiviteter och chokladskola (ca 80 personer).

- Vi vill kunna erbjuda våra kunder variation, kreativitet och valfrihet i upplevelser och annorlunda möten. Vi tror att framtidens möte handlar om just detta - flexibilitet och nytänkande. Vår Event Court ligger i tiden och endast fantasin sätter gränserna, menar Johan Svensson.

www.eventcourt.se

För mer information kring tävlingen:

• evenemang
  • lokal