Ta sportlovsbussen till Stadsmuseet!

Under sportlovet erbjuder Arriva i samarbete med Stockholms stads kulturförvaltning och bostadsbolagen Svenska bostäder, Stockholmshem och Familjebostäder gratis buss till Stadsmuseet i Stockholm för alla sportlovslediga barn. Här väntar massor med spännande och lekfulla upplevelser, som exempelvis koreansk pop, streetdance, jonglering, gosedjurskarusell eller teaterföreställningar. Arrangemanget genomförs av Stockholms stad i samarbete med bland andra Arriva.

- Det här är ett kul och meningsfullt initiativ där vi gärna drar vårt strå till stacken, säger Adam Papadopolous, divisionsdirektör buss.

Mellan den 24-28 öppnar Stadsmuseet i Stockholm sina portar för alla sportlovslediga barn. Här kan du som besökare uppleva teknik på ett sätt du inte trodde var möjligt, lyssna på koreansk pop eller göra din egen film. Med Kulturskolan kan du prova streetdance, olika instrument eller varför inte sjunga? Här kan du också jobba med lera och ge dina gosedjur en tur i gosedjurskarusellen.

Unga Klara och erbjuder teaterföreställningar. Clowner utan gränser utmanar dig i jonglering och att gå på lina.

Arriva erbjuder alla besökare gratis buss enligt följande turlista:

Linje 1: Akalla: Sibeliusgången/Sveaborgsg. – Husby: Trondheimgatan – Kista: Danmarksgatan

Linje 2: Tensta: Tensta centrum/Tenstastråket – Rinkeby: Rinkeby centrum/Rinkebystråket

Linje 3: Hässelby strand: Strandliden 12 – Hässelby gård: Loviselundsvägen, vid busstorget – Vällingby: Vällingbyvägen 149

Linje 4: Vårberg: Vårbergsplan – Skärholmen: Skärholmsplan – Solberga: Klacktorget

Linje 5: Rågsved: Rågsvedstorget/T-banan – Hagsätra: Hagsätra torg

Linje 6: Farsta: Munkforsplan – Hökarängen: Pepparvägen 1 – Skarpnäck: Horisontvägen

Bussarna avgår kl 11.00 från resp linjestart. Bussarna går tillbaka kl 16.00 från Stadsmuseet.

Hela sportlovsprogrammet finns på www.kul1415.se