Arrow Electronics adresserar AI-Drivna Datacenter med NVIDIA-lösningar

Paris, x. October 2018 – Den globala teknikleverantörer Arrow Electronics meddelade idag att de ingått ett strategiskt distributionsavtal med NVIDIA. Enligt avtalet kommer Arrow att distribuera datacenterplattformar som NVIDIA® DGX ™, NVIDIA virtuell GPU (vGPU) och NVIDIA® Tesla® i EMEA-regionen.

Cloud, IoT och virtualiseringslösningar är nyckelelement i Arrows övergripande lösnings- och serviceportfölj. Avtalet med NVIDIA öppnar en mängd nya affärsmöjligheter inom datacenter för IT-kanalen, från infrastruktur, virtual desktop-infrastruktur, virtuell grafisk bearbetning, servrar, supercomputer (HPC) och lagring. NVIDIAs lösningar kommer att komplettera Arrows befintliga server-erbjudande från globala marknadsledare, vilket ger value add-återförsäljare och lösningsleverantörer större värde och en enda källa för att bygga upp sina kunders datacenter.

Avtalet möjliggör cross-sell för kanalen genom att bland annat sälja virtuella GPUer med andra infrastrukturlösningar. Det ger förutsättningar att ta itu med slutkundens behov av framtida affärer inom artificiell intelligens, IoT och blockchain och annan teknologi som drivs av omfattande datamängder och kräver höghastighetsberäkning.

NVIDIA vGPU ger användarna skalbar och kostnadseffektiv prestanda i virtuella och molnmiljöer, medan NVIDIA Tesla-plattformen är utformad för de mest krävande högpresterande datorer och datahantering i datacentret. NVIDIA DGX är världens första portfölj av inbyggda deep learning-system, utformade för AI och analytics.

“Through our new strategic agreement with NVIDIA, our channel customers will have the opportunity to generate new business in the next-generation data center to address computing, hyperscale and consumer internet application areas and cloud computing in nearly every industry,” säger Alexis Brabant, vice president of sales för Arrow`s enterprise computing solutions (ECS) business. “NVIDIA is perfectly positioned and growing strongly in the data center market, and together Arrow and NVIDIA enable the channel to get ready in particular for the tremendously fast-growing business based on artificial intelligence training and artificial intelligence inference.”

“As artificial intelligence increasingly requires parallel access to huge data volumes, the demand for high-performance computing and virtual graphic processing in the data center is growing at significant scale,” säger Richard Jackson, head of EMEA Partner Organization, NVIDIA. “Cloud computing has transformed information technology, and the time has now come for the channel to enter the accelerated computing environment to help their customers achieving strategic advantages based on NVIDIA`s innovations and Arrow`s unique ecosystem and value-added services.”

Kontakt:
Thorsten Hecking, PR & Media Relations Manager EMEA
Arrow Electronics
Phone: +49.6102.5030.8638
thecking@arroweurope.comwww.arrow.com

• internet of things

Om Arrow Electronics Arrow Electronics guidar innovation framåt för över 150 000 av världens ledande tillverkare av teknik som används i hem, företag och vardag. Med 2017-försäljningen på 26,6 miljarder dollar, aggregatiserar Arrow elektronik och företagslösningar för kunder och leverantörer på industriella och kommersiella marknader. Företaget upprätthåller ett nätverk av mer än 345 platser som betjänar över 80 länder. Läs mer på FiveYearsOut.com