Arrow Electronics säljer nu IBMs produkter och lösningar i Sverige

Kista, Augusti 2018 – Den globala teknikleverantören Arrow Electronics och IBM har signerat ett distributionsavtal för Sverige. Avtalet innebär att återförsäljare och systemintegratörer nu kan köpa IBM hårdvaru- och mjukvarulösningar och tjänster från Arrow.

IBM’s portfölj täcker ett komplett utbud av moderna IT-lösningar och överensstämmer väl med Arrows strategiska fokus och lösningsorienterade tillvägagångssätt, vilket öppnar upp för många nya affärsmöjligheter för återförsäljare.

Arrow och IBM har ett långvarigt och intensivt samarbete i många länder över hela världen. Arrow har dessutom varit IBM Global Training Provider sedan 2013.

"We are pleased that we can now grow together with IBM in Sweden," säger Jes Kongsmark, Managing Director på Arrow ECS Sweden. "IBM is at the forefront of tomorrow's digital transformation and technological infrastructure, including IoT, Artificial Intelligence and Blockchain. With its strategic imperatives, IBM goes hand in hand with Arrow, now also in Sweden."