Arrow toppar kategori i Fortunes Most Admired

CENTENNIAL, Colo .-- (BUSINESS WIRE) - FORTUNE utsåg Arrow Electronics, Inc. (NYSE: ARW) till världens mest beundrade företag för 18: e året i rad. För femte året i rad placerades Arrow först i kategorin "World's Most Admired Companies"som "Wholesalers: Electronics and Office Equipment" baserat på input från branschledare, direktörer och analytiker.

“It’s an honor to once again be named among the world’s most admired companies,” said Arrow Chairman, President and Chief Executive Officer Michael J. Long. “This ranking is a testament to the talented and dedicated Arrow employees who work Five Years Out and guide innovation forward for our valued customers and suppliers each and every day.”

FORTUNE: s World’s Most Admired Companies lista baserar sin bedömning på företagets rykte, innovation, användning av företags tillgångar, socialt ansvar, förvaltningskvalitet, ekonomisk sundhet, långsiktigt investeringsvärde, global konkurrenskraft och kvalitet på produkter och tjänster.

Om Arrow Electronics

Arrow Electronics är en global leverantör av produkter, tjänster och lösningar till industriella och kommersiella användare av elektroniska komponenter och företagslösningar. Arrow tjänar som leverantörskanaler för mer än 125 000 tillverkare av originalutrustning, kontraktstillverkare och kommersiella kunder genom ett globalt nätverk av mer än 465 platser med över 90 länder.

Läs mer på www.fiveyearsout.com.