SparMatkassen: Sveriges billigaste ekologiska matkasse

Årstiderna levererar ekologiska matkassar och grönsakslådor till tusentals hushåll i Sverige varje vecka och nu är deras senaste nyhet här: SparMatkassen - Sveriges billigaste 100 procent ekologiska matkasse.

Så här pressas priset ner på SparMatkassen

Årstiderna vill inte tumma på kvaliteten och lovar att SparMatkassen alltid kommer innehålla råvaror av bästa kvalitet.

Matkassen innehåller en dag med en fiskrätt och en dag med en kötträtt. De två resterande dagarna är helt lakto-ovo-vegetariska. Årstiderna lyckas nu erbjuda sina kunder Sveriges billigaste, helt ekologiska matkasse. Detta är möjligt tack vare användningen av mer vardagliga och välkända råvaror framför ovanliga (och dyrare) sorter i kombination med att satsa på fler gröna rätter. Kuvertpriset för matkassen kommer vara från 39 kr/person om man beställer matkassen för fyra personer i fyra dagar.

Prislista SparMatkassen:

SparMatkassen Pris Kuvertpris
2 personer i 4 dagar 472 kr 59 kr
3 personer i 4 dagar 588 kr 49 kr
4 personer i 4 dagar 624 kr 39 kr

- Vi brinner för att leverera ekologiska och hälsosamma råvaror hem till dörren och vill kunna erbjuda denna möjlighet till fler hushåll i Sverige. Med SparMatkassen kan fler få chansen att både äta ekologiskt och mer grönt, vilket vi är glada för. Det gynnar både våra kunders hälsa och miljön, säger Amanda Nyhlén på Årstidernas marknadsavdelning.

SparMatkassen kan beställas redan nu och har första levereras den 29/1.

• nyheter
  • ekologiskt

Alltid helt ekologiskt!

100 % ekologiska färdiga matkassar och råvaror - levererade till dörren.

Årstiderna producerar och säljer ekologiska livsmedel. Företaget har funnits sedan 2006 och kommer ursprungligen från Danmark, det land i världen som äter mest ekologiskt per person.

Årstiderna har ca 9000 privata kunder i Sverige, Utöver det säljer de ekologiska fruktlådor till företag.

På Årstiderna ser vi människan som en del av ett stort ekosystem. Det sätt som vi behandlar naturen på bestämmer vad vi kan få tillbaka i form av mat, miljö och rent dricksvatten. Detta skapar ett naturligt beroendeförhållande mellan natur och människa och det vill vi förvalta så bra som möjligt. Förutom egen odling av ekologiska grönsaker och ekologisk frukt, har vi ett nära samarbete med odlarna och leverantörerna av våra råvaror. Vi tillhandahåller råvaror enligt säsong och tillbringar mycket tid ute på landet hos odlarna och leverantörerna. Vi är med i planeringsarbetet för den kommande säsongen och vill gärna, tillsammans med våra leverantörer, berätta historien om odling av kvalitetslivsmedel - direkt från jord till bord.