Dede Lopez firar 20 år som artist med en helt ny version av sin stora världshit 'My Lover'!

'My Lover' är skriven av Denise 'DeDe' Lopez, Max Martin, Per Magnusson och David Kreuger. På kör: Jessica Folcker, Charlie King och Irini Michas. Jessica körade även på originalet. Nya versionen är producerad av Andremo och co producerad av Dede Lopez.

1993 släpptes hennes första singel men Denise Lopez slog igenom i mitten på 1990-talet under sitt smeknamn DeDe och har lanserat fyra album 'TBA', 'I Do', 'Metaphor' och 'Like A Queen' (Japan). Albumen har gemensamt sålt i mer än 500.000 exemplar.

Hon har jobbat med producenter och låtskrivare som Per MagnussonDavid KreugerMax MartinKristian LundinHerbieAndreas Carlsson (Backstreet BoysBritney SpearsCeline Dion), Anders Bagge(Jennifer Lopez,Janet JacksonMejaFather MCJohan Ekhé & Ulf Lindström (Robyn), Random Music (Lutricia McNealXLNSA-TeensSean "Barney" Thomas (Dr. DreSnoop Doggy Dogg),Snowflake (Dannii Minogue) och Pras Michel (The Fugees).

1997 var hon som enda svenska artist förband åt Michael Jackson på ett fullsatt Ullevi i Göteborg. 1999 sjöng hon för sina japanska fans för första gången. Spelningen ägde rum i Tokyo Dome och 100.000 besökare kom för att se henne sjunga. I slutet på 1999 lämnade hon skivbolagsjätten Sony Music Sverige för att satsa på eget bolag. Sen dess har hon stått på egna ben.

Under åren har Dede haft samarbete med även andra internationella artister som Dannii Minogue och Fugees-stjärnan Pras Michel.

Idag är Denise även en av Sveriges mest anlitade kvinnliga DJ´s !

• denise lopez