Den blivande åttabarnspappan, David Eberhard lär världen hur man uppfostrar barn!

Den svenske psykiatern, författaren och debattören David Eberhard har länge varit högaktuell i Skandinavien, Tyskland och England. Nu sprids hans budskap även i Asien och Ryssland. Den blivande åttabarnspappans (!) bok ”Hur barnen tog makten” kommer i november ut i Sydkorea.

”Hur barnen tog makten” har blivit en internationell succé. Den är nu utgiven eller planeras bli utgiven under närmaste månaderna i sammanlagt tolv länder. David Eberhard är intervjuad i stora uppslag i tidningarna Die Zeit, Wall Street Journal och The Independent bland många andra. Under året har han också medverkat i radioshower i Kina och Malaysia.

Innan boken som nu kommer ut i Sydkorea blev översatt och utgiven var det flera olika förlag som budade över varandra för att få rättigheterna. Även i Kina är intresset stort även om boken ännu inte är publicerad. I Tyskland har den nu tryckts om flera gånger och tidningar och radiostationer från världens alla länder hör fortsatt regelbundet av sig för intervjuer kring den urspårade svenska barnuppfostran.

Under 2016 kommer också boken ut i Ryssland och Estland. Även i Litauen och Lettland planeras boken bli utgiven liksom i Tjeckien. ”Hur barnen tog makten” vållar debatt överallt. Med sin något raljanta stil och med mycket humor och glimten i ögat har David Eberhard blivit en av våra mest anlitade föreläsare. Att lyssna på ett föredrag med David är rock’n’roll. Det är tempo, humor och kloka analyser förankrat i vetenskap. Han väjer inte för några ämnen. Han vinklar världen och ser saker ur ett annat perspektiv än det gängse. För vissa kan det emellanåt synas provocerande. Ändå går man därifrån med nya insikter och med ett - inte så litet - leende på läpparna. Som efter en sanslös konsert. Underhållning och lärande i ett.