Diamond Dogs & Friends äntrar scenen under schlagerkvällen på Stockholm Pride!

Schlagerkvällen till ära har Diamond Dogs en egen sektion på Stockholm Prides legendariska schlagerkväll. En helt ny uppsättning parodier skrivna av Peter Englund och framförda tillsammans med gruppens vänner kommer att visas på Pride Parks stora scen. I år har Diamond Dogs skapat en show tillsammans med Annelie Rydé, Shirley Clamp, Erik Linder, Susie Päivärinta och Velvet! Dragshow med musik och humor från gruppen som nu är inne på sitt elfte år och numera är ett givet inslag under Prideveckan.

Diamond Dogs kommer också att framföra den sommardoftande remixen av deras egen låt House of Dogs som släpptes i våras tillsammans med videon som utspelar sig på deras spektakulära kontor på Drottninggatan i centrala Stockholm med ett antal välkända ansikten från schlagervärlden.

Länk till videon: http://www.youtube.com/watch?v=pgJ7iPWa2SI

- Att kunna kombinera arbete med nöje är det ultimata så att göra Diamond Dogs & friends på Stockholm Pride med vännerna på, bakom och framför scenen kommer att bli fantastiskt, säger en entusiastisk Peter Englund.

Under Prideveckan kan du även uppleva Diamond Dogs på Club Paradise på Kolingsborg fredag 2/8.

Presskontakt:

vip@diamonddogs.nu

Diamond Dogs office: 070 – 755 09 00

www.diamonddogs.nu

Konstnärlig ledare Diamond Dogs: Peter Englund 070-518 72 22 peter@diamonddogs.nu