Masterclass och Föreläsningar med flerfaldigt grammis-nominerade Anna Christoffersson!

Masterclass och Föreläsningar med flerfaldigt grammis-nominerade Anna Christoffersson!

Finn ditt unika uttryck och utvecklas i stora kliv i musikalitet, scennärvaro och sång.

Bryt igenom medvetna och omedvetna begränsningar och finn frihet i ditt artisteri!

Anna Christoffersson är prisbelönad sångerska och låtskrivare och en av Sveriges mest uppskattade sångerskor med en unik kontakt med sin publik. Hon har gett ut fyra album samt flera singlar och samarbeten med andra artister. Anna har turnerat i tre världsdelar på alla typer av scener ifrån TV till jazzklubbar.

En av mina största glädjeämnen och passioner är att dela och inspirera andra på deras väg i sitt artisteri och i sin karriär. Efter 10 år som oberoende artist har jag skaffat mycket erfarenhet konstnärligt och i branschkunskap. Jag har själv mött fantastiska workshopledare och lärare, som verkligen hjälpt mig på min väg i musiken, och jag älskar att jobba med elever och finna vägar inåt, utåt och framåt och inte minst - djupare in i musiken!

Masterclass interpretation och scennärvaro -

I denna masterclass jobbar jag med sångare på alla nivåer -

Interpretation - scenisk, textmässig, musikalisk och känslomässig interpretation.

Uttryck, scenframställning

Improvisation

Sångteknik

Inspiration

Kan också inkludera övningar inför tv, radio och video-framträdanden.

Vi jobbar med sånger de medverkande tagit med och vi kan jobba med min pianist eller med er egen om ni har ackompanjatör. Vi riktar masterclassen på ett så givande sätt som möjligt för er och varje medverkandes situation.

Masterclass - Sångimprovisation - Jazz

I denna masterclass riktar vi oss emot jazz - och eller improvisation.

Vi kan improvisera inom alla genrer, så de medverkande har med sig sånger de vill jobba med, och vi jobbar också med övningar, ensemble-improvisation och skapar tillsammans. (Min eller er egen pianist).

Vi kan rikta oss emot genre i alla masterclass om det passar er.

Föreläsning - Workshop

- Finn din väg i musikbranschen och skapa och genomför konstnärliga projekt.

Inkluderar en del branschkunskap, media/marknadsföring och rättighetsinformation.

- Internationella Projekt!

Jag har varit med och skapat och har drivit flera internationella projekt, som Botswana Sweden Jazz Exchange och Music Heals! i Ukraina.

Jag berättar om dessa och vi talar om grundidéer, möjligheter, finansiering och genomförande.

- Workshop - songwriting

Jag är SKAP - belönad kompositör och undervisar på Kulturamas singer songwriter-linje. I denna workshop jobbar vi aktivt med låtar som de medverkande har med sig och/eller skriver eget eller co-writes från scratch, beroende på hur lång workshop vi har.

Kund & press röster om Anna Christoffersson:

’’Du är professionell, lyhörd och varm. Vi kunde inte gjort ett bättre val!”

Anna Malm

"Anna Christoffersson har en genuin stämma och ett unikt uttryck som berör på djupet. Hennes glädje och innerlighet till musiken genomsyrar varje ton hon tar.

Tack för fantastiska uppträdanden i samband med våra event och seminarier! Jag ser fram emot att samarbeta med Anna - och njuta av hennes musik - vid fler tillfällen.'' Caisa Ruteskog

’’Härlig sång, musik ….. och framför allt värme och glädje - hoppas verkligen att jag får möjlighet att återkomma till dig med flera förfrågningar. Med vänlig hälsning’’

Ulrika Wretling Boknings- & försäljningschef Skepparholmen Nacka

’’Sådan närvaro: det är en uppenbarelse när ni griper essensen i de flyende ögonblicken!"

Hälsningar, Tiit Mathiesen Karolinska

”Hon är soul, jazz och pop, kan bita ifrån som Aretha Franklin och smeka som Lisa Nilsson, men låter allra mest som sig själv... Det bästa jag hört på mycket, mycket länge”, DN Martin Nyström.

’’Total kontakt med sin publik’’ Folkbladet

’en exceptionell sångerska’’ Dan Backman, SvD

Kontakta Anna Christoffersson via oss på 0735070777 / markku@artistocheventbolaget.com

så kan vi gå vidare med era önskemål och möjligheter!

• Utbildning