Pressrelease "Att få låna dig en stund" (Borrow you for a while) by Therese Neaime - Universal Music Sweden

PRESSRELEASE!

”Att Få Låna Dig En Stund”

Text: Therése NeaiméMusik: Therése Neaimé och Martin Svensson

”Om jag bara fick vara med en enda dag till. Att bara få sitta där hemma vid köksbordet med dig, pappa och din bror. Om bara! Jag är inte färdig!”. Så sa min mamma från sin sjukhussäng en dag i maj 2001.

Min mamma Britt-Marie hade drabbats av bröstcancer två år tidigare. Behandlingen tog hårt på henne, men hon klarade det och friskförklarades. Vi andades ut och fortsatte våra liv. Men så en dag kom det där samtalet som jag inte önskar någon. Cancern hade kommit tillbaka. I levern, i lungorna och i skelettet och mamma hade bara veckor kvar att leva. Hon var 53 år när vi förlorade henne.

Jag minns en kväll på sjukhuset. Mamma sa: ”Jag är så rädd att du ska missa racet med egna barn. Jag är rädd att du jagar din dröm för mycket. För mig är det inte så viktigt vad du blir eller vart i världen du reser, viktigare är att du är lycklig."

Då tyckte jag att hon inte förstod mig. Jag var ju artist, jag ville fortsätta min karriär i Los Angeles och ”bli någon”. Idag förstår jag. Nu, när jag själv har två underbara barn, vet jag vad som är viktigt och betyder något i livet.

Nu är det jag som säger ”Om bara”. Om jag bara kunde få låna dig en stund, mamma. Allt jag skulle berätta för dig. Om barnbarnen som du aldrig träffat. Om musiken i mitt liv. Om hur jag först nu förstår hur du menade i så mycket. Om hur jag märker att jag gör saker precis på samma sätt som du mamma. Och om hur mycket jag saknar dig.

Att Få Låna Dig En Stund är en hyllning till min mamma. Och till alla människor som andra saknar. Låten är en påminnelse om hur viktigt det är att aldrig glömma och fortsätta kämpa för det man tror på. Att föra vidare minnet av den som levt så att ingen har levt förgäves.

/Therése Neaimé

On May 1st 2017 Therése signed a deal with Universal Music Sweden and this release was their first collaboration.

SPOTIFYhttps://open.spotify.com/embed/album/1fLENf2dsq1jRbBA7S0DFJ

DEEZERhttp://www.deezer.com/album/42032961

I-TUNESAtt Få Låna Dig En Stund - Single

THE MUSIC VIDEOYoutube: https://www.youtube.com/watch?v=793SlkhpjBg

The official 1940s style short film/music video for Therése Neaimé’s single ’Borrow You For a While’ (Att få låna dig en stund) was filmed at the renowned Oscars Theatre in Stockholm/Sweden on February 2017. Therése fabulous dresses and jewelry was custom made exclusively by the second hand store OLD TOUCH and by Diamond Dogs Productions AB. Sponsored by JAMEC Artists AB and Amarulo.

Director/DP:
Normann Bjorvand

Music:
Therése Neaimé
Martin Svensson

Production:
Team JAMEC (www.teamjamec.se)
Mårten Erixzon
Maria Lämber

Location: Oscarsteatern (The Oscars Theatre)

Cast:Therése Neaimé

: http://www.neaime.net/