" SEAN-MAGNUS KOMMER IGEN " den 3 augusti kl.21 på SVT1!

De skönsjungande, gråtmilda och snuskintellektuella estradörerna är tillbaka SEAN-MAGNUSKOMMER IGEN En potent fortsättningskurs i kabaréform omden ömtålige mannen och kärlekens löften & omöjligheter.”Vi vill berätta om kärlekselden som bränner digpå bål, rätten till slak sak och svårigheten attkomma igen, när man faktiskt precis harkommit.

Den 3 augusti kl.21 på SVT1 sändsSEAN-MAGNUS KOMMER IGEN, sångarduonSean-Magnus nya föreställning. Ångande Yes sir, I can boogie, pojkbandshitenWhen you say nothing at all och Bette Midler dängan Mambo Italiano får alla ny kostym av Sean-Magnus, som sjunger till det femmannabandet. De sjunger om att bli dumpad,föreläser om penis anatomi och förhandlar med den när den inte vill uppfylla sin del av avtalet.Manlig medelåldersstriptease står också påmenyn.

BAKGRUND

Sean Kelly och Magnus Skogsbergbörjade äventyret för fyra år sedan.Föreställningen Sean-Magnus Älskar Man hade premiär i en trång och svettig källarlokal påSödermalm i Stockholm. I hemlighet hade de skapat en liten bagatellföreställning om kärlek,drömmar, svek och kroppsliga dysfunktioner. Mottagandet av föreställningen blev allt annat än deväntat sig. Strålande recensioner och publiken strömmade ner till Judy’s lilla scen vid Nytorget.Resan därefter fortsatte med spelningar på Berwaldhallen, Berns Salonger, Astoria och SödraTeatern. Sveriges Television nosade upp föreställningen som filmades och sändes sommaren 2011.Showen spelades på turné i bl.a. Göteborg, Malmö, Örnsköldsvik, Gävle och Eskilstuna. Sommaren2012 kröntes med sång i kunglig närvaro på Skansen; nationaldagsfirandet sändes i SVT med 1,5miljoner tittare.

SEAN-MAGNUS KOMMER IGEN SVT1, 3 augusti kl.21.00

KontaktSean: 073-642 71 00sean@seanmagnus.comMagnus: 070-567 41 40magnus@seanmagnus.com
PRESSBILDER:

Foto: Jonas Norén

Saxat ur pressen om SEAN-MAGNUS KOMMER IGEN:

"Oemotståndligt par i maskulin miljö." Bo Löfvendal SVD

"Två timmar av kärlek, humor och värme." Anders Öhrman QX

"SEAN-MAGNUS KOMMER IGEN " har sin största styrka i sitt varma, ärliga hjärta." Ebba Pettersson G

• sean-magnus
  • svt1