EKORRENS EKOLOGISKA LANSERAR CHOKLADKAKOR

EKORRENS EKOLOGISKA LANSERAR CHOKLADKAKOR

Ekorrens Ekologiska lanserar tre chokladkakor under hösten. De nya chokladkakorna är både ekologiska, KRAV-märkta, Fairtrade-märkta och klimatkompenserade. De första smakerna ut på marknaden är ren Mjölkchoklad, Mandel & Havssalt, samt Hallon & Citron.

Med fokus på hög kvalitet och nytänkande inom koncept och förpackningsdesign har Ekorrens Ekologiska blivit marknadsledande inom sin nisch. Alla produkter är ekologiskt certifierade och klimatkompenserade. I sortimentet finns även flera vegetariska, glutenfria och laktosfria alternativ. Nu lanserar Ekorrens Ekologiska tre chokladkakor som både är ekologiska, KRAV-märkta och Fairtrade-märkta, samt klimatkompenserade från böna till butik.

– Vi tycker det saknats mjölkchoklad i goda smaker som både är KRAV- och Fairtrade-märkt. Den hållbart producerade chokladen är oftast mörk med hög kakaohalt, medan många har en förkärlek för just mjölkchoklad i olika smaker, säger Charlotte Bladh André på Ekorrens Ekologiska.

Ekorrens Ekologiska börjar med att lansera tre olika smaker:

• Mjölkchoklad 32%
  • Mandel & Havssalt – mjölkchoklad 32% med hackade mandlar och havssalt
  • Hallon & Citron – mjölkchoklad 32% med hallonbitar och citron

– Många väljer ekologiska godsaker eftersom de inte innehåller konstgjorda färg- och smakämnen, sötnings- och konserveringsmedel. Ohållbar palmolja slipper man också bland ingredienserna. Andra gör ett ekologiskt val för att stödja alla ekobönder. Vårt mjölkpulver kommer till exempel från KRAV-märkta mjölkgårdar på Gotland. Genom fina förpackningar som kommunicerar ekologi på ett roligt sätt vill vi få flera att göra medvetna val även i godishyllan, säger Charlotte Bladh André.

Fr.o.m. vecka 40 finns nyheterna i hyllorna på Coop och ICA.

Chokladkakorna är på 85 gram kostar ca 25 kr.

För mer information: Charlotte Bladh André, 070 188 50 19, charlotte@ekorrensekologiska.se