Het, hetare, hetast - Tabasco Scorpion lanseras på ICA

Pressmeddelande   •   Aug 12, 2019 14:30 CEST

Tabascos starkaste sås någonsin – Tabasco Scorpion, lanseras nu på den svenska dagligvaruhandeln!

Tabasco Scorpion är 10 gånger starkare än Tabascos originalsås och uppnår 23 000 – 33 000 på Scovilleskalan. Grunden är Trinidad scorpion-chili som är extremt stark och den är även smaksatt med guava och ananas för att få en “karibisk” sötma. Det har tagit över 3 år för experterna på Tabascos smaklaboratorium på Avory Island, Louisiana att ta fram receptet. Detta för att få fram en god och balanserad smak tillsammans med hettan. Tabasco Scorpion lanseras som Limited Edition på ICA vecka 34, och kommer att finnas i handeln fram till vecka 7, 2020.

Något för den riktiga chilientusiasten!

Arvid Nordquist – Smakupplevelser och nutida kvalitet.

Arvid Nordquist HAB är ett svenskt familjeföretag som sedan starten 1884 fokuserat på stora smakupplevelser och kvalitetsprodukter. För oss handlar kvalitet inte enbart om att koncentrera sig på dagens önskemål och behov, vi vill också ta ansvar för morgondagens. Vårt livsmedelssortiment innehåller starka internationella varumärken som kan erbjuda hög kvalitet i kombination med omsorgsfull produktion och minskad miljöpåverkan. Arvid Nordquist sortiment innehåller dessutom vårt egenrostade kaffe, vin, öl och sedan 2016 även non food-produkter. Vi är idag 290 medarbetare i Norden som tillsammans arbetar för att kunna erbjuda de bästa smakupplevelserna och produkterna - samtidigt som vi gör vårt yttersta för att förbättra villkoren för människor och minimera miljö- och klimatpåverkan. Det är, enligt oss, riktig god kvalitet.

Läs gärna mer på www.arvidnordquist.se.