Arwidsro har anställt Peter Francke som CFO

Arwidsro har anställt Peter Francke som CFO. Anställningen är ett ytterligare led i bolagets arbete att förstärka ledningen och genomföra en långsiktig och kontrollerad expansion.

- Vi är mycket nöjda över att Peter Francke börjar som CFO. Detta gör att vi kan stärka vår ekonomiorganisation och fortsätta med både vår digitalisering och hemtagning av ekonomifunktionen”, säger Peter Zonabend, VD.

Peter Francke har lång erfarenhet från flertalet fastighetsbolag och kommer senast från Stena Bygg AB och Stena Fastigheter Stockholm AB där han har varit ekonomichef. Dessförinnan var han ekonomichef på Centrum Kompaniet i Stockholm AB. Peter Francke är ek. kand. från Uppsala Universitet. Han börjar den 27 augusti 2018.

• strategi
  • rekrytering
  • arwidsro
  • cfo

Arwidsro bygger livsmiljöer som ska ha långsiktig kvalitet och få människor att må bra. VI SKAPAR BESTÅENDE LIVSMILJÖER. Det är att leva som vi lär, från då till nu och in i den framtid som vi värnar om.

Vi utvecklar fastigheter som skapar en helhet. Vi vågar utmana konsensus, se helheten och drivs av att ta fastighetsutveckling till nästa steg. Drivna av vår inre kompass förverkligar vi våra idéer och visioner.