Granen Fastighetsutveckling har anställt Maria Björkling

Granen Fastighetsutveckling har anställt Maria Björkling som Affärsutvecklare och Hållbarhetsansvarig.

”Vi är mycket glada över att Maria Björkling börjar hos oss. Maria Björkling kommer bl.a. driva flera projekt inom digitalisering och även fokusera på vårt hållbarhetsarbete. Vi har en klar ambition att bli ett grönt digitalt fastighetsbolag och Maria Björkling kommer leda det arbetet”, säger Peter Zonabend, VD.

Maria Björkling har tidigare varit ekonomichef för Turebergs Construction och Metrolit Byggnads. Maria Björkling börjar den 1 september.

• rekrytering
  • maria björkling

Granen grundades 1979. Granen har två verksamhetsområden. Det ena området är förvaltning av handelsfastigheter. Granens förvaltningsportfölj uppgår för närvarande till ca 160 000 kvm, där Systembolaget, Ica, Coop, Axfood och Bergendahlsgruppen är de huvudsakliga hyresgästerna.

Det andra verksamhetsområdet är utveckling av exploateringsfastigheter för i huvudsak bostadsändamål. Granen förbereder idag flera områden för bostadsutveckling, med lockande projekt på gång i Stockholm och Malmö.