Tusentals vill vara med i ASICS och Runner’s Worlds nya löparutmaning

Förra året lanserade ASICS och löparmagasinet Runner’s World sin första stora gemensamma träningssatsning i form av ASICS Marathongrupp där vi under ett drygt halvår fick följa fem löpares väg mot målet i ASICS Stockholm Marathon. Därför är det inte förvånande att det nu finns ett rekordstort intresse när man söker deltagare till den nya löparutmaningen TEAM ASICS GO RUN IT med över 1000 ansökningar redan första dagen.

Om målet för förra årets löpargrupp var tydligt i form av att överträffa sig själv i ASICS Stockholm Marathon kommer årets utvalda personer utsättas för betydligt fler och mer utmanande löparäventyr under hela året. Och trots att det i ansökningen inte avslöjas vilka de kommande utmaningarna är har över 1000 personer redan första dygnet ansökt om att bli en av de fem medlemmarna i TEAM ASICS GO RUN IT.

– Förra årets satsning på att träna och inspirera våra löpare tillsammans med Runner’s World var en succé som vi nu vill ta ett steg längre. För oss på ASICS är löpningen mycket mer än bara ett lopp eller en distans vilket gruppen kommer få uppleva på många olika sätt, säger Erik Nystedt, vd ASICS Sverige.

Precis som förra året kommer du att kunna följa gruppens utmaningar och utveckling via både tidningen Runner’s World och dess digitala motsvarighet på www.runnersworld.se. Målet är att på det sättet inspirera fler till att utmana sig själva och ta nästa steg i sin personliga löparkarriär.

– Vi satsar hårt på att ge våra läsare och besökare så mycket service som möjligt och jag tycker att vi genom den här satsningen med TEAM ASICS GO RUN IT på ett bra sätt kan personifiera en löpares drivkrafter på flera olika sätt, säger Runner’s Worlds chefredaktör Stefan Larsén.

Ansökan för att bli en del av TEAM ASICS GO RUN IT pågår fram till måndag 23 februari på www.runnersworld.se/asicsgorunit. Förra året var det över 2300 som ansökte om att vara med i gruppen och det är en siffra som nu förväntas öka för 2015.

För mer information kontakta:

Vanessa Åsell Tsuruga, PR-ansvarig ASICS

0701-08 12 89 | vanessa.asell-tsuruga@asics.com

Om Runner’s World

Runner’s World är världens ledande löparmagasin som kommer ut tolv gånger om året och ges ut av Springtime Electronic Publishing AB. Runner’s World verkar inom Springtime Network som består av åtta olika bolag inom träning och hälsa där också Women’s Health, Bicycling, Springtime Travel och Rekyl Sports ingår. Förlaget producerar även Vasaloppets tidning Vasalöparen och En svensk klassiker-magasinet. Mera information finns på http://springtimenetwork.se/