ASICS, FATPIPE och Stadium i nytt samarbete med Linköping Innebandy

ASICS har tillsammans med FATPIPE och Stadium Teamsales slutit ett materialavtal med Linköping innebandy. Stadiums starka position inom sporten tillsammans med FATPIPES populära klubbor och ASICS skor och textil speciellt framtaget för innebandy utgör en stabil helhetslösning för Linköping Innebandy. Klubben är en av världens största med 1700 aktiva medlemmar och över 70 lag på både elit- och korpnivå.

För ASICS del innebär avtalet exklusivitet som leverantör av skor, match-, tränings- och representationstextil till klubben.

– ASICS är sedan oktober 2013 officiell klädleverantör till de svenska innebandylandslagen, och det nya samarbetet med Linköping ligger helt i linje med ASICS stora satsning på just innebandy. Samarbetet känns otroligt bra och vi är väldigt nöjda, säger Erik Nystedt, vd på ASICS Sverige AB.

– Att få möjligheten att fortsätta samarbetet med en av världens största innebandyföreningar känns givetvis fantastiskt bra. Linköping är en välskött förening med underbara medlemmar och vi är mycket stolta att få vara en del av deras framtid. Samarbetet med ASICS och Stadium vet vi kommer ge alla medlemmar en bra start på säsongen och trygghet för framtiden, säger Niclas Olofsson, FATPIPE Sweden AB.

Även Niclas Andersson på Stadium Teamsales ser fram emot det nya samarbetet och det nya vässade innebandysortimentet, utformat med föreningen och dess medlemmar i åtanke.
– Att få jobba med en så pass stor innebandyförening som Linköping som står för både bredd och toppnivå är något som vi eftersökt. Det känns både spännande, roligt och inspirerande att få anta utmaningen som leverantör och partner.

Linköping Innebandy är mycket stolta och nöjda över att ha fått till en helhetslösning vad det gäller materialförsörjning för klubben till kommande säsonger.

– ASICS ligger helt i tiden med sin stora innebandysatsning och har under många år visat att deras skor är de bäst anpassade för just innebandy. FATPIPE är en klubbtillverkare som står för kvalitet i världsklass och är vår klubbleverantör sedan 15 år. Stadium har ett enormt bra rykte i Idrottssverige, har lokal anknytning och kan dessutom presentera en mycket bra webshopslösning för alla våra 1700 medlemmar, säger Johan Fredriksson, sportchef i Linköping Innebandy.

Samarbetet med Linköping Innebandy är ett första steg mot målet att ett materialavtal med ASICS, FATPIPE och Stadium ska vara ett självklart och attraktivt alternativ för fler innebandyklubbar runt om i landet.

För mer information kontakta:
Erik Nystedt, ASICS Sverige AB, 070-642 43 22
Niclas Olofsson, FATPIPE Sweden AB, 070-284 03 22