ASICS FrontRunner - här är de nya i teamet 2019

Efter en två veckor lång ansökningsperiod är det nu klart. Över 25 000 personer sökte internationellt till att bli en ASICS FrontRunner 2019. Ett team med olika nivåer och bakgrund som representerar ASICS motto En sund själ i en sund kropp.

Till #ASICSFrontRunnerSweden valdes elva nya medlemmar där en av dessa är landslagssprintern Moa Hjelmer.

- Det ska bli spännande att vara i något större där vi tillsammans i ASICS FrontRunner kan inspirera andra till ett liv i rörelse, både i Sverige och globalt.

Detta är de nya medlemmarna som kommer utöka det svenska teamet till totalt 35 ambassadörer.

1. Moa Hjelmer
EM-guld medaljör på 400 meter och flitig i debatten kring kvinnors rättigheter inom idrotten och kroppsideal.
instagram.com/moahjelmer/

2. Arina Thorén
Löparfrälst före detta friidrottare med flera SM-guld i bagaget som junior. Numera produktägare inom digitala innovationer som springer halvmaror och OCR-lopp. instagram.com/arinarunning

3. Robin Rasmusson
Butikschef och småbarnsfar från Halmstad som man alltid ser leendes då han tänker att det smittar av sig. Älskar allt från mil till marathon. instagram.com/rooobbiinn

4. IngMarie Johansson
55-årig redovisningskonsult från Örebro som började springa så sent som 2013. Sen dess har hon betat av allt från halvmaraton till ultralopp och springer hellre långt än kort. Vill inspirera andra med att det aldrig är för sent att börja springa. instagram.com/ingmariejohanssoon

5. Adam Stenman
Läkare och forskare som hjälper andra idrottare förbättra deras prestation. Siktar själv på att hamna Topp 10 vid Ironman Hawai (M30) i år. instagram.com/adam.stenman/

6. Johanna Eriksson
Elitlöpare från Motala som smugit sig upp till den absoluta Sverige-eliten. Ifjol knep hon en fjärdeplats på Lidingöloppet och blev trea på SM i 10.000 meter. Detta året inleddes med att hon slaktade sitt tidigare marathon-personbästa med nära 15 minuter när hon gick i mål på otroligt grymma 2.39 i Barcelona.    instagram.com/johanna_erik/

7. Erik Liffner
Arkitekt som startat löparprojektet Inlöparna Värmdö där nyanlända och svenskfödda träffas för att springa tillsammans. Utnämnd till årets lokala hjälte av tidningen Mitt i Värmdö. instagram.com/erikliffner

8. Frida Michold
Elitsatsande långdistanslöpare som studerar till civilingenjör i Linköping. Älskar både den prestationsfyllda och den fullkomligt kravlösa löpningen. instagram.com/fridamichold/

9.Anders Johansen
Kenyainspirerad svensk elitlångdistanslöpare inom halvmaraton och marathon med bakgrund som fystränare och fysioterapeut i fotbollsallsvenskan. Han älskar fysisk aktivitet och att tala inför stora folksamlingar.
instagram.com/andersjorunsen/

10. Heidi Karjalainen
Jurist och för detta landslagssimmare för Finland. Tävlar nu i triathlon och älskar allt som innehåller svett, skratt och vänner. Född i Finland, flyttat till Dalarna via Tallinn, London och Amsterdam. instagram.com/_heidiannika/

11. Malin Hjärtedal
Lärare som transportlöper till jobbet och som vill inspirera andra till att göra desamma. Tränar dagligen elever med svår motorisk problematik. instagram.com/malinhjartedal/

Läs mer om resten av teamet på ASICS FrontRunner Swedens sajt.

Varmt välkomna alla nya ASICS FrontRunner medlemmar!