ASICS FrontRunner söker nya medlemmar

Nu söker ASICS FrontRunner 200 nya medlemmar världen över. Vi söker personer med olika bakgrund, mål och förutsättningar men med en sak gemensamt: en stor passion för löpning.

ASICS FrontRunner startades 2010 och har sedan dess utvecklats till ett globalt community med mer än 700 medlemmar från 30 länder. Med en strävan att få världen i rörelse, tränar och tävlar teamet tillsammans, och delar med sig av sin erfarenhet, kunskap och motivation till människor omkring dem. Målet att sprida rörelseglädje går helt i linje med ASICS filosofi: A Sound Mind in a Sound Body.

Det handlar inte om att vinna lopp. Det handlar om att berätta historier: en son som springer med sin mamma och låter henne uppleva ett maraton från rullstolen, eller en grupp löpare med helt olika bakgrund som hjälper varandra genom ett galet löpäventyr från London till Paris. Det handlar mycket mer om sann sportsmanship än prestationer.

– ASICS FrontRunner väcker ASICS-andan till liv. Vi tror verkligen på kraften i vårt ambassadörsprogram eftersom det inspirerar, motiverar och utbildar våra konsumenter i ASICS värderingar som varumärke. Teamets mångfald reflekterar vårt mål som företag att vara nummer ett för alla som springer, säger Linda van Aken, VP Running & Apparel på ASICS Europe.

För att passa i teamet bör den som söker ha ett genuint intresse för löpning. Man bör även vara en lagspelare som gillar att engagera sig i communityt för att stärka och inspirera andra.

Mer information om ASICS FrontRunner finns på asics.com/frontrunner

Ansökan öppnar den 15 januari 2020 och stänger den 9 februari.