ASICS och Eurosport får världen i rörelse med ny serie om inspirerande idrottare

Nu lanserar Eurosport och ASICS en ny serie, BEYOND CHAMPIONS: MOVING STORIES OF GREAT ATHLETES. I serien får vi följa sju idrottspersonligheter och höra deras berättelser. Serien i sex delar visas på Eurosport med premiär 4 april klockan 19.

Superstjärnor från hela världen står i fokus i den nya serien, som har som mål att inspirera människor till ett aktivt liv. I serien syns bland annat svenska Team Nordmark med pappa Mikael som springer maraton med sin son Hugo i rullstol, tennisstjärnan Gael Monfils och sprinttalangen Candace Hill.

Serien är producerad av svenska Lucky Day & House of Eklund och skildrar idrottare från väldigt olika bakgrunder:

• Gael Monfils: Tennislegend både på och utanför planen, rankad som nummer 6 i världen (Frankrike)
  • Candace Hill: Världens snabbaste kvinnliga high schoolsprinter (USA)
  • Anouk Vetter: Europeisk mästare i sjukamp, OS-finalist (Nederländerna)
  • Seabelo Senatla: Spelar i National Rugby Sevens och utsedd till Årets spelare 2016 i World Rugby 7 (Sydafrika)
  • Libby Clegg: Tvåfaldig paralympisk mästare i sprint (Storbritannien)
  • Ramu Tokashiki: Första japanska kvinnan i WNBA (Japan)
  • Team Nordmark: Inspirerande Mikael springer marathon med sin son Hugo i rullstol (Sverige)

Varje avsnitt ger en unik inblick i hur livet ter sig för världsmästare och medaljörer – något som sällan delas och visas för utomstående. I BEYOND CHAMPIONS får vi svar på frågor som hur det är att leva i rampljuset, hur man klarar pressen man utsätts för som idrottare på elitnivå, och vilket pris man får betala för att nå toppen.

Läs mer om serien och samarbetet mellan ASICS och Eurosport i pdf:en nedan.