ASICS RoadHawk FF är lika snygg som snabb

De flesta av oss vill inte löpträna i vår favorittröja eller de snyggaste jeansen. Vi tar inte heller på oss träningskläderna för en kväll med kompisarna på stan. Men när det gäller skor har det just blivit både lättare och mycket mer prisvärt att pussla ihop träningen med vardagslivet.

Nya RoadHawk FF är det senaste tillskottet i ASICS kollektion av högpresterande löparskor. Här har avancerade tekniska lösningar kombinerats med modern och ungdomlig design för att skon ska passa lika bra för en joggingrunda i parken som för att strosa runt på stan. Du får en oslagbar kombination – till ett mycket bra pris.

Teknologiskt sett är skon försedd med en halv Mono-Sock med sömlös mesh som sluter om foten för en åtsmitande passform med skönt stöd. En Ortholite Sockliner ger suverän dämpning och torkar också snabbt för att hålla fötterna torra och ge bra stöd och hög komfort under hela löppasset. Skon är dessutom konstruerad med ASICS revolutionerande hellånga mellansula i FlyteFoam, som är ca 55 procent lättare än vad som är standard för branschens mellansulor. Resultatet är en fantastisk dämpning och känsla av fart, samtidigt som skon behåller sin form.

– Säg ordet ASICS, så tänker de flesta förmodligen på löparskor av hög kvalitet. Men vi vet också att det inte är alla som bara vill använda sin sko till träning och tävling. Därför har vi utformat ASICS RoadHawk FF för att kännas ”snabb”, ge god respons och hålla hög komfort under löprundorna, samtidigt som den ser tillräckligt bra ut för att användas som vardagssko. Vi tycker att det är spännande att kunna visa att det går att göra en sko som är både snabb och snygg, säger Mikael Magnusson, Product merchandiser på ASICS i Skandinavien.

ASICS RoadHawk FF finns att köpa i utvalda butiker och på asics.se. Rekommenderat pris 1300:-.

Med hashtaggarna #RoadHawkFF och #FeelFast kan du följa och delta i diskussionen om RoadHawk i sociala medier.

Produktvideo: http://asics.tv/2rCLOD8

Teknologivideo: http://asics.tv/2qtvhNU