ASICS satsar stort på innebandy-VM med Östholm och Kanebjörk

ASICS spelar en viktig roll som officiell klädleverantör till Svensk Innebandy när VM i Göteborg invigs på fredag.

ASICS är stora inom teamwear runt om i världen och har sedan tidigare ett samarbete med Internationella Innebandyförbundet (IFF). ASICS förstärkte sin satsning på innebandy tidigare i år genom att ta fram en kollektion där varje plagg är specialanpassat för innebandyns förutsättningar. Som officiell klädleverantör åt Svensk Innebandy har ASICS uppdraget att ta fram kläder till Sveriges landslag och samtliga förbundsdomare. Det innebär allt från matchkläder, overaller och träningskläder till olika typer av väskor och fritidsprodukter.

- Vi håller tummarna för det svenska landslaget. Vi ser innebandyns potential och är redo att satsa stort. Våra kläder är anpassade till såväl elitinnebandyspelaren som motionären och vi strävar alltid efter ta fram innovativa tekniska lösningar för att kunna hjälpa idrottare och aktiva konsumenter att nå sina uppsatta mål, säger Erik Nystedt, vd ASICS Sverige.

Som partner till både det Svenska och Internationella Innebandyförbundet kommer ASICS finnas på plats i Scandinavium med försäljning av den svenska och finska landslagströjan samt att lära utövarna om vikten av att träna fotarbete för att utvecklas som innebandyspelare. Besökarna kommer att kunna testa på en bana och jämföra sin tid med ett par av stjärnorna i landslaget - Martin Östholm och Joel Kanebjörk.

ASICS har tagit fram en introduktionsfilm med Joel Kanebjörk som ni kan se här

För information om VM så vänligen klicka vidare här.