ASICS släpper ny podcast

ASICS lanserar nu en varumärkesbyggande och utbildande podcast som inspirerar och tipsar om hur man kan utveckla sin träning. Podden ger även en inblick i ASICS som företag, om arvet och innovationerna.

– ASICS-poddens huvudsakliga målgrupp är personal i sportbutiker, men tanken är att även andra som är intresserade av löpning och träning ska ha behållning av att lyssna, berättar Niklas Hedborn, marknadschef på ASICS i Skandinavien.

I poddens första tre avsnitt får vi följa tre personer och deras utveckling som löpare. Medverkar gör även ASICS produktexperter Mikael Magnusson, som ansvarar för skokollektionen på ASICS i Skandinavien, och Alexander Bergström som har motsvarande uppdrag med fokus på kläder. Vi får även möta Pierre Ivarsson som driver Löp & sko kliniken i Göteborg sedan många år.

Tre typer av löpare
ASICS har identifierat ett antal olika typer av löpare med olika behov och drivkrafter. Tre av typerna är The Run lover, The Run Sensei och The Fast and Furious. Och i den här poddserien får vi följa tre personer som passar in i dessa kategorier.

Avsnitt 1 Ulrica Nordqvist – The Run Lover
Ibland behöver man springa bara för att hitta en plats att vara sig själv. I första avsnittet av ASICS-podden får du följa Ulrica Nordqvist från otränad till en riktig Run Lover – en löpare som finner glädje i varje möjlighet att få springa.

Avsnitt 2 David Sandberg – The Run Sensei
Hur förändras en arbetsplats om alla börjar träna tillsammans? I avsnitt två får vi följa IT-konsulten David Sandbergs löparresa till att bli en Run Sensei – en löpare som alltid tränar för att förbättra sitt resultat och maximera träningen.

Avsnitt 3 Lisa Nordén – The Fast and Furious Vad är det som driver en människa att ägna hela sitt liv åt att springa? I det tredje avsnittet av ASICS-podden får du träffa Sveriges bästa triathlet Lisa Nordén, som ger dig en inblick vardagen hos löpare som älskar känslan av att springa snabbt – Fast and Furious.

ASICS-podden hittar du där poddar finns, eller via den här länken. För android finns appen på PodBean.

ASICS-podden produceras av Soundtelling.