Nu drar ASICS Running Clinics igång igen

Från och med tisdagen den 20 augusti utökar ASICS antalet Running Clinics – kostnadsfria löpargrupper i centrala Stockholm. Det finns både grupper som är öppna för alla oavsett nivå, och grupper anpassade för nybörjare och för mer avancerade löpare. Samling sker alltid i ASICS Flagship Store på Hamngatan 15  och alla pass är en timme långa.

– Träningen är varierad och leds alltid av kunniga tränare som själva brinner för löpning. Vi håller till mitt i centrala Stockholm där vi tränar backintervaller på Kastellholmen, kör löpskolning i Humlegården eller tar oss ut på Djurgården, säger Mikaela Grahm, Running Services Manager på ASICS Flagship Store Stockholm.

– Fördelen med att springa tillsammans med andra är att man får bättre kvalitet i träningen och den där extra motivationen som behövs för att man ska ta ut sig ordentligt. Nu när det blir mörkare och kallare kan man dessutom behöva lite draghjälp för att komma iväg och då kan en väntande grupp med löpare fungera effektivt, fortsätter Mikaela.

Löppassen ligger på tider som gör det möjligt att träna på lunchen eller direkt efter jobbet, och efter träningen finns möjlighet att använda butikens fräscha duschar och omklädningsrum mot avgift.

Schema hösten 2013

Tisdagar 17.30–18.30

Alla nivåer

Olika typer av intervaller

Onsdagar 11.30–12.30

Avancerad/medel (för dig som springer 10 km på max 60 min)

Olika typer av intervaller

Torsdagar 11.30–12.30

Alla nivåer

Löpning 5–8 km + inslag av styrka/ rörlighet/styrka/teknik

Torsdagar 17.30–18.30

Nybörjare (för dig som springer 5 km på minst 35 minuter)

Jogg varvat med gång + inslag av styrka/rörlighet/teknik

Mer information om löpargrupperna och hur man anmäler sig finns i bifogad pdf.

ASICS Flagship Store Stockholm
Hamngatan 15