NYA ASICS ZERO DISTRACTION BRA - EN STADIG BH FÖR TUFFA TRÄNINGSPASS

Nu lanserar ASICS en sportbehå med maximalt stöd för att göra träningen bekvämare för alla kvinnor. ASICS Zero Distraction Bra är genomtänkt in i minsta detalj för att ge ökad komfort och prestation för alla kvinnor oavsett storlek, kroppsform och konditionsnivå. ASICS Zero Distraction Bra finns i 15 olika storlekar på omfång och kupa.

ASICS Zero Distraction Bra har utformats med avancerade material, högteknologiska funktioner och stor omsorg om varje detalj för att öka komforten och prestationen under intensiva sport- och träningsaktiviteter.

Utmärkande egenskaper:

• Kupor i formpressad mesh håller om och håller in brösten för att ge bättre stöd, samtidigt som bystens rörelse reduceras med 60 procent*.
  • Det breda bandet under bysten ger ett extra stabilt stöd.
  • Vadderade axelband minskar påfrestningen på axlarna.
  • Axelbanden har spännen framtill för snabb och smidig justering
  • Vår patentskyddade hyskknäppning ger individuell passform och hög komfort.
  • Detaljer i Power-mesh i ryggen ventilerar och ger extra stöd.

Behovet av individuell passform
Trots den stora mängden av olika modeller av sportbehåar som finns på marknaden i dag har forskning** visat att majoriteten av kvinnorna (75 procent) inte är nöjda med sin sportbehå. De upplever smärta och obehagskänslor i bröst, axlar och övre delen av ryggen som ett resultat av bristfällig rörelsedämpning och dålig passform. Insikten om detta problem ligger till grund för ASICS Zero Distraction Bra.

Forskare vid ASICS Institute of Sport Science har arbetat i nästan tre år på att ta fram en lösning. Genom forskning och biomekaniska tester med kvinnor i olika form och storlek har forskarna undersökt hur brösten rör sig under intensivt sportande, både helt utan stöd (utan behå) och med befintliga sportbehåar. Resultaten ledde till en lång rad förbättringar för att ta fram en behå med en mer individuell passform.

Resultatet, ASICS Zero Distraction Bra, är en sportbehå med överlägset stöd som lever upp till kraven på både komfort och prestation under högintensiv löpning och träning:

• Minskar bystens rörelse med 60 procent.***
  • Bättre passform med justerbara spännen och 15 olika storlekar på omfång och kupa.
  • Den individuella passformen och ett material som andas ger högsta tänkbara komfort och minskar risken för skav och obehag.

ASICS ger stöd åt tränande kvinnor
I samband med lanseringen av ASICS Zero Distraction Bra kommer ASICS kampanj ”What Matters is You”, som uppmanar kvinnor att utmana både ASICS och sig själva.

Dr Tsuyoshi Nishiwaki, Senior General Manager och chef för ASICS Institute of Sport Science, säger:

– ASICS nya Zero Distraction Bra och nya rådgivning visar hur engagerade ASICS är i att hjälpa kvinnor att öka sin prestation och få en bättre träningsupplevelse. Kvinnor är en viktig och växande målgrupp för ASICS och vi kommer att fortsätta vår forskning och intervjua kvinnor världen över för att få en bättre förståelse för hur vi kan möta deras behov. Det här är bara en av många nya produkter som vi på ASICS Institute of Sport Science håller på att ta fram särskilt för kvinnor.

Zero Distraction Bra säljs på utvalda marknader, med ett komplett sortiment bestående av 15 olika storlekar på omfång och kupa. Rekommenderat butikspris är 600SEK.

För mer information om ASICS Zero Distraction Bra, besök: asics.com/se.

Följ ”What Matters is You” på webben med hashtagen #whatmattersis.

* Kvantitativa forskningsresultat vid jämförelse med träning utan behå i mätning utförd av ASICS Institute of Sport Science.

** Journal of Sports Sciences, Volume 32, 2014 - Issue 9, An investigation into breast support and sports bra use in female runners of the 2012 London Marathon

*** Kvantitativa forskningsresultat i mätning utförd av ASICS Institute of Sport Science.

• asics löpning
  • sports bra
  • asics zero distraction bra