Spring med en världsmästare – Jonas Buud kommer till ASICS Flagship Store Stockholm

Varmt välkommen att följa med på en lugn morgonjogg med Jonas Buud – nybliven världsmästare i 100 kilometer – fredagen den 25 september.

För att fira Jonas Buuds makalösa VM-guld i 100 kilometer bjuder ASICS Flagship Store in till en lugn morgonjogg med världsmästaren själv. Både under löpturen och efteråt finns tillfälle att ställa frågor till Jonas, så ta chansen att få lite sista minuten-tips inför det stundande Lidingöloppet eller få svar på det där du alltid undrat.

Vi samlas i ASICS Flagship Store Stockholm för att vara ombytta och klara att ge oss av klockan 8.00. Använd gärna butikens omklädningsrum där det också finns skåp för förvaring. Omklädningsrummen öppnar klockan 7.45.

– När Jonas sprang VM i helgen höll han ett snittempo på 3,49 minuter per kilometer – i 10 mil! Under morgonjoggen tar vi det betydligt lugnare. Det blir en tur på 45 minuter i skönt 6-minuterstempo, lovar Mikaela Grahm, ASICS Running Services Manager.

Vi beräknar att vara tillbaka i ASICS Flagship Store runt 8.45. Efteråt blir det frågestund med Jonas och vi bjuder på kaffe och smörgås. ASICS Running Club bjuder på dusch efter träningen.

Anmäl dig senast klockan 15.00 onsdag den 23 september via länken nedan.

Samling
ASICS Flagship Store Stockholm, Hamngatan 15 vid Norrmalmstorg.
Det finns omklädningsrum, öppna från 7.45.

Löptur
Vi springer i lugnt tempo i 45 minuter tillsammans med Jonas Buud.

Fredag 25 september.
Vi springer kl 8.00, åter till butiken runt 8.45.
Frukost och frågestund med Jonas Buud fram till 9.30.

Anmälan
Anmäl dig här senast kl 15.00 onsdag den 23 september. Antalet platser är begränsat.

Välkommen!

Foto: Vasaloppet. Målgången i Ultravasan 2015