​Askås lanserar integration till Swish

- Mer än varannan person i Sverige använder idag Swish vilket gör att vi bedömer att intresset för detta betalningssätt kommer bli mycket stort. Av denna anledning har vi valt att utveckla en direktintegration mot Swish via det API som gjordes tillgängligt under Q4, berättar Jonas Askås, VD på Askås.

Askås planerar lansering i samarbete med en utvald pilotkund inom kort tid, och blir därmed bland de första e-handelsleverantörerna med en standardiserad plug-and-play integration. Getswish AB planerar att lansera Swish för e-handlare under början av 2016, och Askås kommer då att erbjuda denna integration till samtliga av sina kunder som en tjänst.

Några fakta om Swish i Askås e-handelsplattform:

• Mycket välkänd betalningsmetod (90 % varumärkeskännedom enligt DIBS e-handelsindex 2015)
  • Snabb och smidig betalningsprocess för kunden
  • Bra för ditt företags soliditet – du får pengarna insatta på kontot direkt
  • Betalningar upp till 150 000 kr
  • Kunden behöver inte ange kortuppgifter, som vid kortbetalning
  • Fullständig integration med stöd för återköp.
  • Mer information finns på våra webbsidor: http://www.askas.se/sv/e-handelslosningar_partners-och-kopplingar_betalningslosningar_swish.html

• Webbtjänster

• ehandel
    • askås
    • webshop
    • webbutik
    • swish
    • e-handel

Askås är en helhetsleverantör av e-handelsslösningar genom att erbjuda kraftfulla system i kombination med tjänster inom strategi, design och marknadsföring. Sedan 1997 har företaget utvecklat produkter och tjänster för gränslös e-handel till att idag vara en av Sveriges mest framgångsrika e-handelsleverantörer, med kunder över hela Sverige och övriga Skandinavien.

Kontakta oss gärna för mer information: www.askas.se

Patrik Otter

Presskontakt Kommunikationschef Kommunikation och marknadsföring +46 (0) 533 69 16 00 www.askas.se www.askasehandel.no