Kockums Jernverk har återuppstått efter 45 år

Det är snart ett halvt sekel sedan Kockums Jernverk stängde ner verksamheten. Plastens intåg på 60-talet gjorde att efterfrågan på emaljerade stål-produkter störtdök. Idag är situationen en annan och Kockum har återuppstått med ett utvecklat sortiment men samma kvalitetstänkande och omsorg om detaljer.

E-handeln på Askås e-handelsplattform lanserades 17 september. En stilren, tydlig design med ett lockande och snyggt innehåll möter besökaren. Känslan på sajten fungerar väl ihop med produkterna.

Självklart kan privatpersoner handla direkt i webbshopen. En betydande del av omsättningen kommer dock att genereras via återförsäljare, det är planen.

– Ja, i första hand är tanken att jobba med fysisk försäljning och vi har börjat knyta till oss återförsäljare. Just att kunna ta på produkterna och få en känsla är en viktig del tror vi, säger Robert Turanji på Kockums Jernverk.

Kontakten med Askås om att bygga e-handeln togs i början av året. Projektet som sådant inleddes i maj och fyra månader senare var det alltså dags för lansering.

– Det känns jättebra. Allting har gått väldigt smidigt och utan stora problem. En bidragande orsak till att vi valde Askås var möjligheterna att snabbt kunna expandera till nya länder. Vi siktar på den globala marknaden och på att bli ledande i världen inom emaljerat stål, säger Robert Turanji.

Läs ett längre reportaget om Kockums Jernverk - Klicka här

• Hemelektronik

• kockums jernverk
  • askås
  • webshop
  • ehandel
  • e-handel

Askås är en helhetsleverantör av e-handelsslösningar genom att erbjuda kraftfulla system i kombination med tjänster inom strategi, design och marknadsföring. Sedan 1997 har företaget utvecklat produkter och tjänster för gränslös e-handel till att idag vara en av Sveriges mest framgångsrika e-handelsleverantörer, med kunder över hela Sverige och övriga Skandinavien.

Kontakta oss gärna för mer information: www.askas.se

Patrik Otter

Presskontakt Kommunikationschef Kommunikation och marknadsföring +46 (0) 533 69 16 00 www.askas.se www.askasehandel.no