Spis för hemmets mästerkock

En ny serie av spisar från ASKO ger hemmets kock perfekt tillagning och enkel rengöring.

ASKO lanserar en ny serie av spisar i skandinavisk design och med en lång rad tekniska och
funktionella finesser för hemmets mästerkock. Ugnarna är t.ex. försedda med äkta varmluft och mycket effektiv isolering som säkerställer en snabb och jämn värmefördelning. De har också ett supereffektivt rengöringsprogram. Spisarna har keramiska kokplattor eller induktionskokplattor som är enkla att rengöra.

Den gastronomiska fantasin sprudlar i de svenska köken, och ingen mästerkock förtjänar att ha
bristande utrustning. ASKOs nya serie av spisar har utformats för nordisk matlagning och har en lång rad finesser som gör matlagningen enklare, roligare och friare.

Toppmodellerna i serien har induktionsplattor som säkerställer en jämn värmefördelning och reagerar snabbt på värmereglering.

Du slipper också att vänta på värmen tack vare snabbuppvärmningsfunktionen som värmer upp ugnen från 0 till 175° på bara fem minuter – perfekt för kocken som får snabba idéer till den dagliga matlagningen.

Mat på flera nivåer

Även den äkta varmluften med Hot-Air-elementet samt ugnens effektiva isolering tillför matlagningen något extra. Båda funktionerna säkerställer att ugnen kan hålla en jämn temperatur. Viktigt både när man bakar bröd, pizza och kakor, men också när man ska sätta tänderna i steken.

I många fall kan det vara nödvändigt att ha flera fat och formar i ugnen på samma gång. Plåtarna har därför gjorts större, och det är möjligt att laga mat på hela tre nivåer. Ugnen är dessutom utrustad med teleskopiska ugnsribbor som gör det enkelt att ta utoch sätta in de mycket rymliga plåtarna.

Medium eller rare

Hur vill du ha ditt kött? En god stek ska tillagas i enlighet med gästens smak, och kocken får hjälp med ASKO Meat probe. Du ställer in önskad temperatur på displayen och sedan stängs ugnen av automatiskt när köttet har den önskade temperaturen. Under tiden kan temperaturen även avläsas på ugnens display.

Enkel rengöring

När kocken har utfört sin magi i köket väntar städning och rengöring. Utvalda modeller i ASKOs nya spisserie har induktionsplattor som är enkla att rengöra och där inget bränner sig fast.

Själva ugnen i seriens keramiska modeller har ett helt nytt rengöringssystem. Ugnen ställs in på 50-60° och ett fat med vatten ställs in. Med hjälp av detta kan smuts och fett enkelt tas bort. Seriens toppmodell har pyrolytisk rengöring som förvandlar fett och smuts till aska som enkelt torkas bort med en fuktig trasa.

• Building, property

• spisar
  • spis
  • induktionsspis
  • induktion
  • kök

Asko Appliances AB
ASKO tillverkar miljövänliga vitvaror för kök- och klädvårdsrum med fokus på design, hållbarhet och funktion. ASKO vitvaror kombinerar en modern minimalism och kvalitetstillverkning som är utmärkande för skandinavisk design med respekt för miljön. I mer än 60 år har ASKO diskmaskiner och ASKO tvättmaskiner hjälpt människor världen över att laga mat, tvätta och ta hand om familj och miljö.

Gorenje Group Nordic A/S
Sedan det danska dot terbolagets huvudkontor öppnades i Köpenhamn 1976 har Gorenje Group Nordic växt till ett multinationellt företag med ansvar för samtliga nordiska och baltiska länder. Gorenje Group Nordic erbjuder följande fem vitvarumärken: Gorenje, Gorenje+, Asko, Atag och Upo, och är med en bred och högkvalificerad distribution verksam i åtta länder. Gorenje Group Nordics mål är att förenkla kundernas vardag genom att tillhandahålla ett brett utbud av innovativa, designinriktade produkter och tjänster i olika segment och prisnivåer.

www.GorenjeGroupNordic.com

Sanja Draganic