Astrid Lindgrens Värld bjuder på verklig spänning under Halloween

Astrid Lindgrens Värld bjuder på verklig spänning under Halloween

Allhelgonahelgen eller som den numera kommit att kallas - Halloween kännetecknas idag gärna av monster och otäcka figurer. Men inte i Astrid Lindgrens Värld, här tjänar pumpor som dekoration i en för årstiden pyntad park. Här bjuder vi på verklig spänning när berättelsen om Ronja Rövardotter spelas i Mattisborgen under Höstlovsöppets fyra första kvällar.

Med en inramning av årets första vackra höstkväll genomfördes generalrepetitionen av kvällsteaterföreställningen under Höstlovsöppet i Astrid Lindgrens Värld. En publik bestående av lokal press, turistbyråkollegor, bloggare och kollegor på nära 300 personer fick uppleva berättelsen om Ronja Rövardotter, från natten då hon föddes och Mattisborgen delades itu av blixten till dess Ronja och Birk fick sina fäder Mattis och Borka att förena sina rövarband till ett starkt sådant. Vägen dit kantas av en hel rad av roliga, spännande och tänkvärda händelser. Hela berättelsens olika delar knyts ihop av Skalle-Per som med pondus, humor och värme tar oss hela vägen till finalen.  I den naturliga scenografin av Mattisborgen upplyst av facklor, eldar fick vi en kväll fylld med spänning, mycket fina skådespelarprestationer, härlig sång och musik i en perfekt miljö.