Ingrid Jonasson Blank tar plats i Astrid Lindgrens Näs styrelse

Ingrid Jonasson Blank, tidigare vice VD och marknadsdirektör i ICA-koncernen och bördig från Vimmerby, är ny ledamot i styrelsen för Astrid Lindgrens Näs.

– Jag är otroligt hedrad av få möjlighet att som styrelseledamot få vara en del av Astrid Lindgrens Näs framtida utveckling, säger Ingrid Jonasson Blank. Jag har med glädje följt uppbyggnaden av Astrid Lindgens Näs som besökare under åren och är imponerad av allt som har byggts upp. Givetvis är det extra roligt att få ett uppdrag i Vimmerby också!

Ingrid Jonasson Blank sitter sedan tidigare i flera andra styrelser för bland andra Bilia AB, Fiskars, ZetaDisplay AB och Matas A/S.

– Det är enormt glädjande, säger Astrid Lindgrens Näs VD Kjell Åke Hansson. Det betyder att vi i styrelsen får in en person med ett starkt kontaktnät i näringslivet både i Sverige och internationellt, och med en gedigen affärskompetens – men också med förankring i Vimmerby.

För mer information kontakta:

Kjell Åke Hansson, VD, 0492-76 95 86

Cilla Nergårdh, marknadschef, 0492-76 95 87