At Six hyllar kvinnligt entreprenörskap i nytt samarbete

Från sensommaren 2018 har At Six påbörjat ett filantropiskt samarbete med Hand in Hand, en organisation som bekämpar fattigdom genom hållbart kvinnligt entreprenörskap. At Six blir partner till byn Munyuini som ligger i Gatundu i Centrala Kenya. Samarbetet innebär att At Six förbinder sig på minst två år att bistå och stötta invånarna i Munyuini.

Hand in Hand är en internationell organisation som har verksamhet i delar av Afrika och Asien. Organisationens arbetssätt baseras på idéer från näringslivet och bygger på fyra utbildningssteg med fokus på entreprenörskap och då speciellt för kvinnor. De fyra stegen är social mobilisering, utbildning i entreprenörskap, finansiering och expansion, allt för att göra människor självständiga och komma ut ur fattigdom.

At Six är en internationell arbetsplats med anställda från hela världen och det var medarbetarna på At Six som själva valde Hand in Hand som samarbetsorganisation för deras filantropiska fokus. Genom samarbetet kommer Hand in Hand bli en naturlig del av arbetsvardagen på hotellet vid Brunkebergstorg i Stockholm. Det är medarbetarna som tillsammans utvecklar sätt att samla in pengar, det kan röra sig från att ändra rutiner och på så sätt skapa ett överskott som kan gå till Munyuini eller sälja lastpallar och specialdesignade Hand in Hand x At Six-tallrikar.

“För mig personligen är det fantastiskt att dra igång det här samarbetet med fokus på kvinnligt entreprenörskap och att bekämpa fattigdom. För At Six är det en jätteviktig del i vår kultur, sedan dag ett har vi jobbat mycket med entreprenörskap och försöker vara så innovativa vi kan. Jag ser fram emot det utbytet och samarbetet på flera plan At Six och Hand in Hand har framför oss.” avslutar Jennie Håkanson, Managing Director på At Six.

FAKTA OM AT SIX
At Six är ett samtida lyxhotell designat av Universal Design Studio med konst utvald av Sune Nordgren. At Six har 343 rum och sviter inklusive en presidentsvit med namnet Masterpiece Suite. I huset hittas även tre barer - vinbaren Blanche & Hierta, slow-listening baren Hosoi och At Six Cocktailbar - samt den stora internationell restaurangen Dining Room. Det finns även gym, wellness och 2000m2 flexibel event- och mötesyta. At Six drivs av Petter Stordalens hotellgrupp Nordic Hotels & Resorts, tillsammans med bl.a. grannhotellet Hobo, The Thief, Copperhill, Yasuragi och Skt Petri. At Six är medlem i Preferred Resorts & Hotels’ LVX Collection.

FAKTA OM URBAN ESCAPE STOCKHOLM
At Six är en del av Urban Escape Stockholm som växer fram i kvarteret mellan Hamngatan, Regeringsgatan och Brunkebergstorg. Fem fastigheter, fyra gator och två torg med kontor, hotell, handel, restauranger, mötesplatser och servicetjänster, i regi av AMF Fastigheter.

FAKTA OM HAND IN HAND
Hand in Hands vision är en värld utan fattigdom. Genom utbildning i entreprenörskap, yrkesträning coh tillgång till mikrolån hjälper Hand in Hand framförallt kvinnor att starta egna små företag Tack vare den ökade inkomsten kan de då, med egen kraft, förbättra livsvillkoren för sig själva och sina familjer. Hand in Hands unika arbetsmodell för hjälp till självhjälp bidrar till bestående resultat och har positiv effekt på individ- och familjenivå, såväl som på samhället i stort.

Christian Madsen, General Manager

Presskontakt General Manager +46 (0)8 578 828 00