Pressmeddelande -

​At Six i Stockholm blir Preferred Hotels & Resorts första nordiska medlemshotell

Om dryga fem månader öppnas dörrarna till nya konsthotellet At Six på Brunkebergstorg efter drygt två års totalrenovering och utveckling av den tidigare bankfastigheten. Med det får också Sveriges hotellmarknad ett nytt varumärke på kartan; Preferred Hotels & Resorts.

At Six är Petter Stordalens prestigeprojekt som just nu tar form på en av centrala Stockholms mest bortglömda adresser, Brunkebergstorg. I samarbete med prisbelönta brittiska inredningsarkitekterna Universal Design Studio och konstkurator Sune Nordgren är dock ambitionerna att hotellet skall bidra till att återuppliva kvarterets forna glansdagar vid förra sekelskiftet. Ett led i detta är det nya partnerskapet med Preferred Hotels & Resorts, ett globalt varumärke som representerar en exceptionell samling av lyxiga och unika fristående hotell. När At Six öppnar 23 mars 2017 blir det en del av Preferred Hotels & Resorts LVX Collection.

- At Six kommer att erbjuda en helt ny hotellupplevelse i Stockholm, en som är skräddarsydd för dagens lyxresenärer, berättar Jennie Hahmann Håkanson, VD på At Six. Egensinning elegans är vårt motto när vi skapar en plats som är både en scen och en tillflyktsort. Preferred Hotels & Resorts är en perfekt match för oss och vi ser fram emot vårt samarbete.

- Vi är glada över att få välkomna At Six som Preferred Hotels & Resorts första medlemshotell i Sverige och som blir vårt första steg in på den nordiska marknaden, säger Philipp Weghmann, Executive Vice President of Europe för Preferred Hotels & Resorts. Projektet går i bräschen för omvandlingen av kvarteret runt Brunkebergstorg i centrala Stockholm, genom att skapa ett dynamiskt och mångfacetterat lyxhotell och social mötesplats som kommer att locka både lokala och internationella gäster. Vi ser fram emot ett framgångsrikt samarbete i många år framöver.

Det nya partnerskapet markerar starten på ett bredare samarbete med Nordens ledande livsstilshotellgrupp, Nordic Hotels & Resorts som driver At Six, där ytterligare tre hotell – Hotel Oleana i Bergen, Nordic Light i Stockholm och Skt. Petri i Köpenhamn ansluter till Preferred Hotels & Resorts. Som medlem i Preferred Hotels & Resorts kommer At Six att dra nytta av ett brett urval tjänster genom dess globala infrastruktur, avseende såväl strategisk försäljning, distribution och bokning samt deltagande i iPrefer lojalitetsprogram som genererar poäng och andra förmåner på över 600 medlemshotell i hela världen.

För mer information om Preferred Hotels & Resorts
Terri McCollin, Director, Public Relations – EMEA: +44 20 7440 0316, tmccollin@preferredhotels.com