Full fart framåt med QuliMax

Precis som vi använder olika ingredienser använder vi också olika apparater till olika tillagningsmetoder. Men sannolikheten att den optimala ugnen finns i de flesta kök är liten. ATAG QuliMax är den första riktiga universalugnen som kombinerar tillagningen med ånga, grillning, stekning och upptining i ett. Kort sagt det perfekta komplementet till en ugn och en häll så att du kan laga i princip vad som helst: förrätter, tillbehör, desserter, enkla rätter eller en hel meny! Möjligheterna är oändliga.

Lättare

Aldrig mer överkokt mat! Perfekt tillagad potatis och grönsaker med tuggmotstånd! ATAG QuliMax är den optimala ugnen i köket. QuliMax är lätt att ställa in och använda - du kan välja mellan en lång rad förinställda program i menyn bara genom att trycka på knappen.

Mer smak

Färska råvaror som grönsaker, kött och fisk har sin egen, goda smak och speciella kännetecken. Tyvärr tappar de ofta den under tillagningen. ATAG QuliMax gör att råvarorna behåller sin smak. Fisk och kött håller sig mört och saftigt. Arom och smak maximeras och ångan ser tillatt matens färg, konsistens och sprödhet bevaras. Och det är därför många professionella kockar föredrar att laga mat med just ånga.

Steka och grilla kött

QuliMax ger perfekt resultat när du lagar fisk, kött och fågel och ser till att det inte blir torrt. Kombinationen av varmluft och ånga gör köttet mört. Programmet anpassar hela tiden fuktigheten och värmen så kött och fisk blir saftigt inuti och sprött utanpå.

Baka det perfekta brödet

Det är något mycket speciellt med att baka bröd i QualiMax. Först förbereder man degen med hjälp av ånga och sedan bakas brödet med varmluft. På så sätt jäser degen optimalt och du får ett lätt bröd med en spröd skorpa. Brödet håller sig dessutom färskt längre. Detta raffinerade sätt att baka lämpar sig även för andra former av bakverk, inte minst kakor.

Fördelar:

• Ångfunktion så maten tillagas lagom länge.

• Vitaminer, mineraler och matens struktur bevaras.

• Stort ugnsrum (kapacitet: 36 liter).

• Du kan laga flera rätter samtidigt på flera nivåer.

• Du kan värma mat utan att den blir torr.

• Varmluft: över- och undervärme med fläktar som får luften att cirkulera runt maten.

• Anslutning till vatten är inte nödvändig.

För ytterligare information kontakta: Brand Manager Jesper Storm Tlf. +45 35 35 32 35 www.atag.se

• atag kombiångugn
  • baka det perfekte brödet
  • mer smak
  • arom och smak maximeras
  • stort ugnsrum

Ett märke med stil

ATAGs design är känd för perfekta detaljer, funktionalitet och sofistikerad design. Produkterna är avsedda att klara de mest krävande situationer. ATAG strävar efter att erbjuda unika lösningar till den kräsne användaren med produkter som ger stora möjligheter till personliga utsvävningar.

ATAG har inte bara en oerhört attraktiv design, ATAG får matlagningen i ditt framtida kök att bli ännu mer imponerande och tar dina kulinariska prestationer till nya höjder. Kombinationen av stil och innehåll är centrala delar hos ATAG.

Gorenje Group Nordic A/S Sedan det danska dot terbolagets huvudkontor öppnades i Köpenhamn 1976 har Gorenje Group Nordic växt till ett multinationellt företag med ansvar för samtliga nordiska och baltiska länder. Gorenje Group Nordic erbjuder följande fem vitvarumärken: Gorenje, Gorenje+, Asko, Atag och Upo, och är med en bred och högkvalificerad distribution verksam i åtta länder. Gorenje Group Nordics mål är att förenkla kundernas vardag genom att tillhandahålla ett brett utbud av innovativa, designinriktade produkter och tjänster i olika segment och prisnivåer.

www.GorenjeGroupNordic.com

Presskontakt Brand Manager +45 35353235