Gott om plats i en snygg design

Unika kylsystem från ATAG

De ATAG kylskåpen i formatet side-by-side är fullt utrustade med ismaskin och minibar. Dessutom levereras modellerna med funktionen No Frost. No Frost-tekniken förhindrar isbildning i frysen och du slipper därför frosta av. Det är inte bara bekvämt, det sparar även ström. Funktionerna Fast Freeze (supersnabb infrysning) och Fast Cooling (supersnabb nedkylning) är också praktiska funktioner, för att inte nämna den enorma lagringskapaciteten; gott om plats för en hel veckas matinköp i en imponerande design.

Cool Select-zon

Om du väljer modellen med Cool Select kan du ange en annan temperatur för just den zonen. Du får ett kylskåp i kylskåpet. T.ex. kan du ställa in Cool Select-zonen på 0 grader så grönsaker och frukt håller sig fräscha längre. Förutom nollgradeinställningen finns tre andra inställningar:

• Quick Cool, för supersnabb kylning av drycker.
  • En upptiningsfunktion: mycket jämn upptining, t.ex. för att tina kött på rätt sätt.
  • Soft Freeze (-5 ºC): med den här inställningen fryses maten på ett sätt så att endast fukten inuti själva maten fryser. Det ger dig t.ex. möjlighet att skära lax i mycket tunna skivor till en carpaccio.

Twin Cooling-systemet

ATAGs side-by-side-kylskåp är utrustade med Twin Cooling-systemet som kyler maten separat i kylskåp och frysen. På så sätt säkerställs en optimal kylfördelning i kylskåpet. Kall luft cirkulerar också mellan varje fack för att skapa jämn temperatur, fördelning och luftfuktighet. Det gör att livsmedel håller sig fräscha ännu längre och bevarar smaken bättre.

För ytterligare information kontakta: Brand Manager Jesper StormTlf. +45 35 35 32 35

• Inredning

• fritstående side-by-side
  • extra rumligt och väldigt exklusivt side-by-side
  • exklusivt side-by-side kyl

Ett märke med stil

ATAGs design är känd för perfekta detaljer, funktionalitet och sofistikerad design. Produkterna är avsedda att klara de mest krävande situationer. ATAG strävar efter att erbjuda unika lösningar till den kräsne användaren med produkter som ger stora möjligheter till personliga utsvävningar.

ATAG har inte bara en oerhört attraktiv design, ATAG får matlagningen i ditt framtida kök att bli ännu mer imponerande och tar dina kulinariska prestationer till nya höjder. Kombinationen av stil och innehåll är centrala delar hos ATAG.

Gorenje Group Nordic A/S Sedan det danska dot terbolagets huvudkontor öppnades i Köpenhamn 1976 har Gorenje Group Nordic växt till ett multinationellt företag med ansvar för samtliga nordiska och baltiska länder. Gorenje Group Nordic erbjuder följande fem vitvarumärken: Gorenje, Gorenje+, Asko, Atag och Upo, och är med en bred och högkvalificerad distribution verksam i åtta länder. Gorenje Group Nordics mål är att förenkla kundernas vardag genom att tillhandahålla ett brett utbud av innovativa, designinriktade produkter och tjänster i olika segment och prisnivåer.

www.GorenjeGroupNordic.com

Presskontakt Brand Manager +45 35353235