Ny e-handel ska ge fler kunder

Med en ny e-handelslösning ska förpackningsbolaget Boxon öka effektiviteten, flexibiliteten och antalet kunder. Tillsammans med Ateles kommer Boxons nya moderna e-handel att vara live i början av nästa år.

Boxon är marknadsledande inom förpackningslösningar och var tidigt ute med e-handel. Med åren har få förbättringar gjorts och e-handelslösningen har blivit ålderdomlig. Därför kom Ateles lösning på Magento som ny plattform och Pimcore som produktinformationssystem helt rätt. Förväntningarna är stora.

- Satsningen är en del av en mer omfattande satsning på digitala medier, där vi ska bli vassare på marknaden genom att bli mer flexibla och effektiva. Genom att vi gör vår e-handel mer användarvänlig, informativ och attraktiv, är vår förväntan att vi kommer att öka antalet kunder inom framför allt mindre bolag, säger Anders Rosberg, vice vd på Boxon.
  Med den nya e-handelslösningen, där produktinformationssystemet Pimcore kopplas ihop med plattformen Magento och Boxons nuvarande affärssystem, kommer kunderbjudandena att bli tydligare.

- Genom att enkelt kunna hantera och kategorisera sortimentet i Pimcore kommer webbpubliceringen att underlättas då allt blir automatiserat. Idag behöver vi hantera alla produkter manuellt men snart kan vi exempelvis koppla en produkt till flera olika erbjudanden, vilket kommer att öka exponeringen och upplevelsen på sajten. Hela vårt sortiment blir mer informativt och betydligt vassare, säger Anders Rosberg.

I början av 2013 ska den nya e-handelslösningen gå live.

• boxon