Ateles e-handelspartner i nordisk satsning

När profilproduktföretaget IDÉ House of Brands behövde en nordisk helhetslösning för sin e-handel blev Ateles utvalda som partner. Möjligheten att integrera e-handelslösningen med andra affärssystem och anpassningen till de olika nordiska länderna var några av anledningarna till att Ateles valdes som leverantör.

– Det känns väldigt spännande att få arbeta fram en e-handelslösning som också ska anpassas till Nordens olika marknader och slutkonsumenter, säger Mats Lundström, vd på Ateles.

Norskägda IDÉ House of Brands är en av Nordens största aktörer inom give aways, kläder, gåvor och andra profilartiklar till företag. Framför allt är det deras större kunder som har behov av en helhetslösning där lager, e-shop och distribution kan integreras med övriga affärssystem. Genom Ateles produkt kan en e-handelslösning användas och lokalanpassas i funktion och design.

60-100 e-butiker
Initialt innebär uppdraget implementering av 60-100 e-butiker i Norge, Sverige och Danmark, därefter väntar Finland. Butikerna är företagsspecifika och finns oftast på IDÉs kunders intranät.

– Vi behövde en professionell e-handelspartner som kan stärka oss mot våra kunder och effektivisera våra processer. Dessutom hade vi en bra dialog med Ateles, de förstod verkligen vårt behov och anpassade sig efter det. På så sätt har vi samma syn på kundbemötande och det är lovande, säger Micael Thorén, vd på Idé House of Brands Sverige.

Mats Lundström, VD Ateles, mats.lundstrom@ateles.se, 070-957 53 24
Micael Thorén, VD Idé House of Brands Sverige, micaelt@idegroup.se, 0703-96 38 20.

Ateles utvecklar affärsdrivande e-handelslösningar till företag som vill göra bättre affärer via nätet. Vi kan ta ett helhetsgrepp över hela utvecklingen av en kund-, samarbets- eller leverantörsportal, och utgår alltid från internationellt erkända standardplattformar. Vi är övertygade om att smart e-handel ger stabil framgång. Vi finns i Sverige och Norge, och levererar lösningar i många länder. www.ateles.se

Om IDÉ House of Brands
IDÉ House of Brands levererar profilartiklar, kläder, gåvor och kampanjprodukter till näringslivet. Produkterna verkar bäst när du väljer en produkt som understryker målet som din verksamhet vill uppnå. IDÉ House of Brands hjälper dig gärna med att välja en passande produkt. Vi har mer än 20 års erfarenhet med att utveckla och välja ut gåvor och profilartiklar som gör att du blir igenkänd. Genom att välja de bästa, mest seriösa och kvalitetsmedvetna samarbetspartnerna har vi uppnått en jämn och fin kvalitet på alla våra leveranser. Som vår kund får du hjälp av våra säljteam. IDÉ House of Brands är ISO-certifierade för kvalitet och miljö. Vi är mycket angelägna med att leverera: rätt produkt, i rätt mängd, i rätt kvalitet och till avtalad tid. www.ide.no

• integrering affärssystem