Ateles lanserar ny hemsida

Ateles Consulting som utvecklar skräddarsydda helhetslösningar för e-handel baserat på bland annat Magento, Elastic Path och Pimcore lanserar ny hemsida.

Ateles har växt mellan 20-30 % i både omsättning och anställda de sista åren. E-handelsbranschen där Ateles verkar är också i mycket stark växt och i första kvartal 2013 växte branschen med 18 % jämfört med första kvartalet förra året (e-barometern Q1 2013).

Mats Lundström är VD på Ateles.

- Ateles genomgår nu en expansiv fas där fokus är att växa från 30 anställda och upp till 50 anställda. Vi har rekryterat flera nya nyckelpersoner det sista året i sälj- och marknadsföringsfunktioner. Som del i denna fas har vi sett det nödvändigt att se över vår egen identitet och närvaro på webben för att bättre reflektera vår kompetens och de kärnvärden vårt bolag representerar.

Ateles har kontor i både Stockholm, Linköping och Oslo men har också kunder från Danmark, Finland och Storbritannien. Ateles koncernen är privatägt av sju grundare med huvudsäte i Linköping och omsatte 30,6 miljoner i 2012.

Den nya hemsidan kan besökas här: www.ateles.se

För mer information kontakta:

Katarina Nilsson, Marketing & Communications Manager på +46 70 79 79 150, katarina.nilsson@ateles.se

Mats Lundström, CEO på + 46 70 95 75 324, mats.lundstrom@ateles.se

• hemsida

Ateles utvecklar skräddarsydda helhetslösningar för e-handel till medelstora och stora företag inom både B2B och B2C segmentet. Baserat på marknadsledande plattformsleverantörer som Magento, Elastic Path, InRiver, Litium, ePages och Pimcore levererar Ateles en specialanpassad, innovativ och användarvänlig e-handelslösning utifrån verksamheters unika behov. Ateles startade 2001 och har idag 30 anställda med kontor i Stockholm, Linköping och Oslo.