Mikael Friman ny CFO på Ateles

Mikael Friman tillträder som ny CFO på Ateles Consulting. Han kommer närmast från Actia Nordic, även där i rollen som CFO.

Mikael är civilekonom och har stor erfarenhet som CFO och Controller i olika teknikbolag med stark tillväxt. I rollen som CFO på Ateles kommer fokus att ligga på att utveckla Ateles ekonomiuppföljning och ekonomistyrning tillsammans med övriga ledningen.

– Med Mikael som ny CFO i bolaget får vi in kompetens inom strategisk ekonomistyrning i tillväxtbolag. Jag är således mycket glad att Mikael har valt att ansluta till vårt team och har stora förväntningar på vad hans person och kunskap kan bidra med för att utveckla Ateles", säger Pär Eliasson, VD på Ateles Consulting.

Mikael tillträdde sin tjänst den 1 februari med placering i Linköping. Mikael ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD Pär Eliasson.

Ateles är ett anrikt företag i en mycket spännande framtidsbransch som kännetecknas av hög tillväxt. Att få vara med på den fortsatta tillväxtresan och lära mig en ny affärsmodell samt bidra till att utveckla bolaget ytterligare känns väldigt inspirerande, säger Mikael Friman.