Norges största retailkedja inom sport och mode väljer Ateles som leverantör till ny e-handelssatsning

Norges största retailkedja inom sport och mode, Gresvig Retail Group AS, ska vidareutveckla sin e-handel och det är Ateles som ska stå för utvecklingen.

Gresvig är den största norska aktören inom segmentet sport och fritid men är också stora inom mode. Gresvig kan bland annat stoltsera med varumärken som Intersport, G-Max, G-Sport, Boys of Europe, VIC och Match. Gresvig koncernen har en samlad omsättning på över 7 miljarder NOK.

Med över 500 fysiska butiker blir multikanalstrategin väldigt viktig och fokus kommer att ligga på att fullt ut integrera POS-system och e-handel för att kanalerna ska samverka. I ett första stadie är det en existerande e-handelslösning till sportkedjan G-max som ska vidareutvecklas och göras responsiv för att anpassas mobila enheter.

“Det är oerhört kul att en ledande aktör som Gresvig nu har bestämt sig för att vidareutveckla sin e-handel och förstår hur detta kommer att vara kärnan i all försäljning i framtiden. Med en så stark position offline finns det mycket goda förutsättningar för en framgångsrik strategi där e-handel kan både stötta den fysiska försäljningen och stå som en egen försäljningskanal”, Mats Lundström, VD, Ateles Consulting

“E-handel och digitala medier är ett viktigt satsningsområde för Gresvig, kraven på leverantörerna är därför stora. Ateles var engagerade, professionella och visade solid kunskap både på en strategisk och operativ nivå. Dessutom hade de goda referanser från andra stora skandinaviska företag och efter en grundlig urvalsprocess var det ett enstämmigt beslut hos ledningen att välja Ateles. Vi känner oss trygga på att detta är ett samarbete som kommer bli långvarigt och att de kan leva upp till de stora förväntningar vi har” Kjetil Løken, Marknadsdirektör, Gresvig Retail Group ASA

• omnichannel
  • multikanal