Ulrich Schulte vann SM i porträttfotografering

Ulrich Schulte (Atelje Schulte i Södertälje) tog äntligen hem segern i SM i porträttfotografering efter att i många år nosat på förstaplatsen. Se nedan: 2003 6:e plats + 1st silver 2002 SM 3:e plats brons 2000 SM 3:e plats brons 1999 SM 3:e plats brons 1998 SM 2.e plats brons Alla yrkesfotografer i Sverige var inbjudna att tävla. Varje fotograf tävlade med fem bilder var. I år lämnades 180 bilder in. Juryn bestod av 3st svenskar och 2st norska, samt en huvuddomare som i år kom från Norge. Bilderna bedömdes individuellt. Varje bild får poäng baserat på ett system där högsta poäng ger guld, näst högsta Silver, osv. Den fotograf som får flest poäng totalt vinner tävlingen, och erhåller titeln svensk mästare. Ulrich Schultes alla fem bilder blev antagna och tre av dem fick den högsta poängen som Silver kan få. Att samtliga bilder ligger på så hög nivå är en bragd i sig. Tävlingen arrangerades av PYO (Porträttfotografernas Yrkesorganisation). För mer information Kontakta PYO’s Ordförande Björn Hällås på tel: 0706-039737 eller Ulrich Schulte på tel: 070-7327775. Kort om Ulrich Schulte: Ulrich Schulte är verksam som porträtt och reklam- fotograf i Södertälje. 1960 Föddes i Greven som ligger i norra Tyskland. 1978-81 utbildade sig som fotograf och arbetade i en stor reklamstudion Studio B. 1980 Blev anställd som fotograf på lyxkryssaren MS Vistafjord och åkte världen runt. 1987 Kom till Sverige. 1990 Öppnade sin Ateljé i Järna. 1992 flyttade ateljén till Södertälje 2000 började renoveringen av den nya ateljén 2001 Invigning av nuvarande ateljé Övrigt: Sitter i styrelsen PYO (Porträttfotografernas yrkesorganisation)