Pressmeddelande -

Tupelo Highshots - ett nytt rockabillyband från Katrineholm som sticker ut från mängden

Tupelo Highshots är ett nytt rockabillyband från Katrineholm som spås en lysande framtid. Deras sätt att spela och sjunga är retro, samtidigt som det känns väldigt fräscht och tungt. Soundet har en hel del ”countryvibbar”, vilket är unikt bland den nya vågen av rockabillyband som nu sköljer över Sverige. Skivan innehåller allt ifrån eget material till covers av bland andra Johnny Cash, Cli­ff Richard och Dorsey Burnette.

- Suget av att få spela in en ny skiva och stå på scen igen har funnits länge, och nu när vår musik är så aktuell igen fanns det inga tvivel alls på att göra denna skiva och åter ge sig ut på vägarna, säger sångaren Tupelo Chris. Anledningen till att vi valt att lira in en hel del covers på plattan är för att vår publik önskat det.
Johnny Cashs repertoar ligger oss riktigt varmt om hjärtat. ”Cash is King” helt enkelt fortsätter han.

I slutet av 90-talet var Tupelo Chris frontfigur i Swinging Doors. Då liksom nu lyckades han att få sin musik spelad runt om i världen och Swingin Doors vinylsingel ”That Wild Sound” låg på flera topplistor i rockabillyvärlden. Det var med det unga, rebelliska bandet, som Enviken Records, Sveriges mest legendariska Rockabillyskivbolag startade sin utgivning.

För ytterligare information och förfrågan om recensionsexemplar kontakta Anneli Ylinen på Atenzia Records. anneli.ylinen@ginza.se eller 0512-29959

Provlyssna gärna på skivan här: http://www.sharesnack.com/5DE7EE58B7A/aun8g5a3

• cd
  • tupelo highshots
  • rockabilly
  • atenzia
  • country
  • svenskt
  • debutalbum

• Eskilstuna

Atenzia Records är ett av Sveriges största oberoende skivbolag med folklighet som sitt motto.
Vi startade våren 2011 och hade under första året sex artister bland topp 20 på topplistan.

Pär Winberg

Presskontakt Promotion 0709454547