300 minihästar inne i Rättvik på fredag

Pressmeddelande  •  2012-08-02 09:00 CEST

På lördag är det stor fest på Rättvikstravet med V75-tävlingar och Sommartravets Final, men redan på fredag kommer det märkas att Sommartravet är i stan.

Mellan klockan 12.00 och 14.00 kommer 300 gröna minihästar att ställas ut inne i Rättvik.
Upphittaren av en minihäst är berättigad till fri entré i en särskild kassa vid huvudentrén på Rättvikstravet lördag den 4 augusti. Varje häst har även ett unikt nummer som upphittaren kan registrera via sommartravet.se eller på banan och då vara med och tävla om fina priser.

Den som inte får tag i en minihäst har fortfarande chansen att komma in gratis under V75-tävlingarna nu på lördag. De 200 första personerna som kommer till banan klädda i grönt får även de fri entré i en särskild kassa vid huvudentrén.

Rättvikstravet lördag 4 augusti
10.00: Entré och drive-in öppnar.
12.45: Första start.

Kom till Sommartravet - Kom i grönt!

Malin Silfverberg, Projektledare Sommartravet.
E-post: malin.silfverberg@travsport.se