BingoLotto-hästen gör come back

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2011 11:00 CET

Under 90-talet var BingoLotto-hästen ett stående inslag på Solvalla. Varje onsdag vann någon en upplevelse på banan och pengar. Dessutom fick man träffa Leif ”Loket” Olsson. Under december kommer BingoLotto-hästen, på flera olika sätt, att dyka upp igen.

Redan på torsdag, i samband med att BingLotto firar sin 20-årsdag, kan man vinna en BingoLottohäst i en gala i TV4 (kl 20.00 – 22.00). Hästen, en av favoriterna, tävlar sedan i V75 på lördag.
Vid seger får den som vinner hästen 100 000 kronor. Blir hästen tvåa så betalas 75 000 kronor ut och om hästen blir 3:a eller sämre så blir belöningen 50 000 kronor.

BingLotto-hästen kommer också att finnas med den 4, 11 och 18 december som ”lådhästar”.

Dessutom kommer BingoLotto-hästen att vara en del av uppesittarkvällen den 23 december. Den kvällen kan man vinna både ”hästen” och på Extra V75.

Peter Magnsjö, Partneransvarig ATG
E-post: peter.magnsjo@atg.se