Fyra vinnare på V75 vann 6 miljoner var

Pressmeddelande  •  2012-03-17 17:29 CET

I januari vann en V75-spelare 56 miljoner kronor och en annan 26 miljoner kronor. Sedan dess har fler blivit miljonärer på V75 och så sent som i lördags belönades 13 kuponger med en miljon kronor eller mer. Och samma visa blev det idag när V75 avgjordes på Momarken i Norge. När de sju avdelningarna var körda återstod det endast fyra kuponger med sju rätt. En inlämnad i Sverige och tre i Norge.

Den svenska storvinnaren spelade via nätet (ATG.se) och satsade endast 32 kronor. Belöningen blev 1 sjua, 6 sexor och 15 femmor eller 6 428 632 kronor. Lösningen var bland annat en så kallad spik (ogarderat lopp).

Utdelningen på sju rätt skrevs till 6 292 717 kronor.

Besök www.atg.se för samtliga resultat och utdelningar.

V75 avgörs nästa vecka i Eskilstuna då årets Olympiatrav inleds.

Lista: De fem största V75-vinsterna genom tiderna.
Summa, Datum, Bana
1. 67 312 633 kronor, 27 februari 2010, Axevalla.
2. 56 347 408 kronor, 14 januari 2012, Åby.
3. 47 360 999 kronor, 7 juli 2007, Halmstad.
4. 45 285 093 kronor, 24 juni 2007, Kalmar.
5. 34 591 437 kronor, 23 december 2011, Bergsåker.

Leif Almgren, Informationschef ATG