Två nyheter från ATG

Pressmeddelande   •   Jun 10, 2013 15:14 CEST

Två nyheter från ATG:
Spela för minst 50 kronor på ATG.se och få fri tillgång till Live-sändningen på ATG.se och i mobilen under en dag.
Utökade öppettider hos ombuden och på ATG.se.
– Vi har lyssnat på våra kunder och nu har vi genomfört dessa förbättringar, säger Kent Öhlander, Försäljnings- och Marknadsdirektör på ATG.

Nyheterna gäller från och med i dag, måndag 10 juni.

De utökade öppettiderna är:

Den som spelar på ATG.se kan göra det under 23 timmar och 15 minuter dygnet runt.

Under 45 minuter, mellan 23.30-00.15, är systemet stängt.

För den som väljer att spela hos sitt ombud finns nu möjlighet till detta från 07.30-22.00 på vardagar, 07.30-19.00 på lördagar och 08.00-19.00 på söndagar. Givetvis under förutsättning att ombuden har öppet i sin butik.

Tiderna ovan gäller också ATG Support med det tillägget att ATG Support har öppet en kvart efter sista loppet.

Live-sändningen tillgänglig för flera.

Då fler och fler kunde vill koppla Live-sändningen till sitt spel öppnar nu ATG upp den möjligheten. Det enda kunden behöver göra är att spela via sitt ATG-konto för minst 50 kronor.

– Då får han eller hon tillgång till Live-sändningen på ATG.se och i mobilen för den dag spelet gäller, förtydligar Kent Öhlander.

– Med denna utveckling vill vi bredda vår målgrupp för Live-sändningen, öka spelupplevelsen, bli mera konkurrenskraftiga och rekrytera flera kontokunder, tillägger Öhlander.

Samtidigt vill ATG behålla alla nuvarande Live-abonnenter och som Live-abonnent (Live Premium) får man tillgång till följande mervärden:

Alltid tillgång till Live-sändningen. Möjlighet till Live-sändningen i Premiumkvalitet (upp till 2,5 Mb). Lopparkivet med över 10 000 lopp.

Notera att nu finns även Lopparkivet i mobilen (i de utökade startlistorna).

– Vi har haft samma affärsmodell för våra Live-abonnemang under ett antal år. Nu har vi utökat konceptet och gjort Live-sändningen tillgänglig för flera kunder, avslutar Kent Öhlander.

Mer information finns på:

Kent Öhlander, Försäljnings- och Marknadsdirektör på ATG
E-post: kent.ohlander@atg.se

Leif Almgren, Informationschef ATG

AB Trav och Galopp - ATG - ägs till 100 procent av trav- och galoppsporten. ATG levererar en kombination av trav- och galoppsport i världsklass samt spännande och underhållande spel. ATG tryggar via spelet på hästar den svenska trav- och galoppsportens långsiktiga förutsättningar. Hela ATGs överskott, ca 1,7 miljarder kronor årligen, går tillbaka till hästsporten.