Vinn 50 miljoner på V75

Pressmeddelande  •  2012-04-28 17:15 CEST

Många spelare klarade av att hitta fem vinnare eller fler, när V75 i dag kördes i Umeå. Det blev därför ingen utdelning för 5 rätt och pengarna från den potten flyttas vidare till nästa veckas V75-omgång, som körs i Örebro. Då kan en ensam vinnare bli 50 miljoner kronor rikare.

På 7 rätt blev dagens utdelning 11 306 kronor, medan 6 rätt gav 109 kronor. Pengarna från 5-rättspotten (20 843 507 kronor) flyttas över till nästa veckas V75-omgång på Örebro.

Då kan en ensam vinnare med 7 rätt på V75 bli runt 50 miljoner kronor rikare. Det skulle i så fall vara den näst största V75-vinsten genom tiderna.

Lista: De fem största V75-vinsterna genom tiderna
Summa, Datum, Bana